رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین وقوع سرقت مربوط به لوازم داخل خودرو می‌شود گفت: ۲۴۲ باند سرقت دو و سه نفره در کرمان شناسایی و دستگیر شده است.
کد خبر: ۶۲۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 18 June 2018

سرهنگ یدالله حسن‌پور امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از استان‌هایی است که در معرض ورود و خروج کالای قاچاق است اظهارداشت: بالغ بر 185 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمان کشف و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کشفیات قاچاق کالا در استان نسبت به سال گدشته 76 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: آخرین محموله کالای قاچاقی که کشف شد 54 هزار لیتر سوخت قاچاق بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه تمرکز پلیس بر کشف کالای قاچاق که توسط باندهای قاچاق و به صورت کلان انجام می‌شود است تا دستور رهبر معظم انقلاب اجرایی شود افزود: کالای قاچاق آسیب سنگینی بر جامعه دارد و پلیس تمام تمرکز خود را برای مبارزه با قاچاق کالا گذاشته است.

وی با بیان اینکه در بحث سرقت‌ها در سه ماه گذشته ابتدای سال جاری در انواع سرقت حدود 16 درصد کشفیات سرقت افزایش پیدا کرده است عنوان کرد: 66 درصد سرقت‌های سال جاری را کشف کردیم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بیشترین وقوع سرقت مربوط به لوازم داخل خودرو می‌شود گفت: این سرقت‌ها حدود 20 درصد کل سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است که توسط افرادی انجام می‌شود که عموما اعتیاد به مواد مخدر دارند.

وی با بیان اینکه 14 درصد سرقت‌های استان مربوط به منازل، 9 درصد مربوط به احشام و 11 درصد هم مربوط به اماکن است افزود: 242 باند سرقت دو و سه نفره شناسایی و دستگیر شده است که بعضا سابقه‌دار هم هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه یک سرقت از گردشگران فرانسوی در ابتدای سال جاری انجام شده بود گفت: با اقدامی منسجم توانستیم سارقینی که تبریزی بودند و در کرمان اقدام به سرقت کرده بودند را شناسایی و پلیس آذربایجان شرقی این دو سارق را دستگیر و تحویل ما داده است.

وی با بیان اینکه آخرین باندی که دستگیر شد افرادی سابقه‌دار بودند که با شناسایی منازلی که افراد مسن در آن زندگی می‌کردند سرقت می‌کردند بیان کرد: بیشترین سرقت‌ها در سه ماهه نخست امسال در شهرستان کرمان با 50 درصد سرقت‌ها، 9 درصد در بم و 7 درصد سرقت‌ها در شهرستان رفسنجان انجام شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه رنج سنی بالغ 80 درصد سارقان بین 18 تا 40 سال بوده است افزود: درصد بالایی از سارقان با مشکل اعتیاد و بیکاری روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه قتل با کاهش 21 درصدی قتل در سطح استان روبه‌رو بودیم که 17 درصد مقتولین را زن و 83 درصد مقتولین را مردان تشکیل می‌دهند بیان کرد: نزاع و اختلاف انگیزه 40 درصد از قتل‌ها و 17 درصد از قتل‌ها به‌دلیل اختلافات اخلاقی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 44 درصد قتلها با سلاح سرد انجام شده است گفت: 21 درصد قتل‌ها در کرمان، 17 درصد از قتل‌ها در جیرفت و 17 درصد نیز در رفسنجان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در بحث آدم‌ربایی با افزایش 14 درصدی روبه‌رو هستیم افزود: 80 درصد انگیزه‌های آدم‌ربایی در کرمان به دلیل معاملاتی است که در ارتباط با مواد مخدر است و هشت درصد اختلافات خانوادگی است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار