رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در سال جاری 272 طرح اقتصاد مقاومتی در این استان اجرایی خواهد شد که از این تعداد 226 مورد مربوط به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۶۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳ 19 June 2018

جعفر رودری عصر دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: طرحهای اقتصاد مقاومتی سال 97 نقش پیشران و تاثیرگذار در توسعه را دارند که بخش عمده اشتغال و سرمایه گذاری استان را به خود اختصاص می دهند.
وی بیان کرد: در سال گذشته 449 طرح اقتصاد مقاومتی با متوسط پیشرفت فیزیکی 62.66 درصد اجرایی شده که از این تعداد 184طرح به طور کامل به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به این مطلب که در مجموع معادل 40 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: در سال جاری طرحهای های اقتصاد مقاومتی و نیز برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی را پیش رو داریم که در این حوزه 15 برنامه اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان پیش بینی شده است.
رودری یادآور شد: در صدر سیاست های اقتصاد مقاومتی سه هدف اصلی اقتصاد پویا و پیشرو، بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز پیش بینی شده است.
وی گفت: برنامه ویژه ای برای تحقق شعار سال تدوین شده است و این قابلیت وجود دارد که با توجه به رویکردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال 97، را اجرایی کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: بحث حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که در مجموعه استان بطور جدی دنبال می شود و در کنار آن موضوعات مربوط به کم آبی نیز در قالب همیاران آب هم در اولویت نخست کاری قرار دارد.
وی اظهار داشت: برنامه کاهش آسیب های اجتماعی با مسئولیت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز در سال جاری هم در اولویت قرار گرفته است.
استان کرمان در بیست و هفتمین سفر استانی هیات دولت به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد که با اقدامات ضربتی تحول گرایانه تیم اقتصادی توانست به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار