رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی خانوادگی، جرایم مربوط به مواد مخدر و جرایم اقتصادی به‌زودی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 19 June 2018

یدالله موحد امروز صبح در دیدار اعضای شورای قضایی استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آستانه هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر اظهارداشت: 304 نفر قاضی در استان کرمان وجود دارد که در سال گذشته هر قاضی هزار و 750 پرونده را مختومه کرده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته موجودی پرونده‌ها از 130 هزار پرونده به 96 هزار پرونده کاهش پیدا کرده است گفت: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها از 118 روز به 88 روز کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته 148 هزار پرونده را در استان مختومه کردند افزود: 42 درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری کرمان در شوراهای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دستآوردهای دستگاه قضایی توسعه تشکیلات قضایی برای خدمات‌رسانی بیشتر است بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان 31 واحد قضایی داریم که 6 واحد قضایی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است و دسترسی به قاضی را ساده‌تر کرده است.

موحد با اشاره به اینکه مجتمع ویژه رسیدگی به دعاوی خانوادگی، جرایم مربوط به مواد مخدر و جرایم اقتصادی به‌زودی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود گفت: با کلیه زندان‌های استان تقریبا هر هفته ارتباط ویدئو کنفرانسی برقرار و مددجویان مشکلات خود را مطرح و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در راستای کاهش جمعیت کیفری در استان شده است و در سال گذشته استان کرمان در امر مربوط به زندانیان رتبه برتر را در کشور کسب کرده است افزود: در حوزه امنیت با همدلی شورای تامین شاهد رشد شاخص‌های امنیتی و کاهش رخدادهای امنیتی در استان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه 62 درصد از زندانیان استان کرمان مجرمان مربوط به مواد مخدر و 22 درصد بر اثر سرقت در زندان هستند بیان کرد: هر دو نوع جرم ناشی از مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه هزار و 500 هکتار اراضی دولتی در سال گذشته به بیت‌المال برگردانده شد گفت: اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی در استان در این حوزه انجام شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار