سرپرست استانداری کرمان:
سرپرست استانداری کرمان تامین امنیت و عدالت را از وظایف اصلی دولت ها برشمرد و گفت: اگر دولتی در این 2 زمینه درست عمل نکند، در جذب سرمایه و توسعه اقتصادی و اجتماعی موفق نخواهد شد .
کد خبر: ۶۲۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 28 June 2018

محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: اگر اعتماد و اطمینان برای تظلم خواهی از طریق دستگاه قضایی در جامعه وجود داشته باشد، امنیت و عدالت به خوبی محقق می شود.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش افزود: یکی از بزرگترین ویژگی های شهید بهشتی صبر و متانت وی در برابر صحبت هایی که زده می شد، بود و این صبر تا جایی ادامه داشت که امام راحل (ره) وی را مظلوم توصیف کردند .
وی ادامه داد: اگر ما نیز در مسائل اداری با تاسی از شهید بهشتی ها این موضوع را رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
فدائی تاکید کرد: قوه قضائیه و قوه اجرایی به عنوان 2 قوه مستقل باید کارهای مردم را انجام دهند و طبیعی است که نبود همکاری و تعامل متقابل مشکلات زیادی را ایجاد می کند.
وی با اشاره به تعامل موجود بین قوای قضائیه و مجریه در استان کرمان گفت: تعامل خوبی بین دستگاه های مختلف استان با قوه قضائیه وجود دارد و باید این تعامل روز به روز افزایش یابد.
فدائی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و از این رو رئیس جمهوری روز گذشته رفع فقر، تولید، تنظیم بازار و اشتغال را از اولویت های دولت دانسته است.
وی گفت: بهبود فضای کسب و کار و رفع فقر موجب کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی و در نهایت کاهش مراجعات به دستگاه قضایی می شود.
فدائی تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال با سرمایه گذاری محقق می شود و باید تلاش کرد که شرایط سرمایه گذاری آسان باشد.
وی با اشاره به اینکه رتبه کشور در فضای کسب و کار 120 است گفت: این در حالی است که رتبه استان کرمان در فضای کسب و کار به علت هماهنگی و مشارکت ارکان حکومتی 2 رقمی است.
وی اظهار داشت: برای بهبود کسب و کار 11 شاخص مطرح شده که پنج مورد به قوه قضائیه مرتبط می شود و یکی از این بحث ها، ورشکستگی است.
فدائی عنوان کرد: حل و فصل ورشکستگی ها در فضای کسب و کار از اموری است که قوه قضائیه باید آنها را مدیریت و حل کند.
وی ادامه داد: برای حل و فصل ورشکستگی ناچار هستیم که از قاعده لاضرر ( از قواعد فقهی است که کاربرد فراوانی دارد، اصل این قاعده از روایتی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است و در این روایت آمده است که در دین اسلام نه می شود به خود ضرر وارد نمود و نه به دیگران ضرر وارد ساخت)استفاده کنیم زیرا با روال موجود شاید نشود برخی از این موارد را حل کرد.
وی با اشاره به اینکه 25 تا 50 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان نیمه فعال یا غیرفعال است، گفت: در این شرایط به جای ایجاد واحدهای جدید باید این واحدها را فعال کرد.
سرپرست استانداری کرمان گفت: در سال گذشته دولت برای فعال کردن تولید، خدمات و ایجاد اشتغال منابعی را در اختیار بانک ها قرار داده که به عنوان مثال از محل تبصره 18 در پنج ماه گذشته حدود پنج درصد پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار