رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره اینکه بخش معدن در استان کرمان با وجود همه ظرفیت‌ها نقش موثری در تولید ثروت و افزایش رفاه مردم ندارد گفت: باوجود همه مشکلات، چهار مولفه‌ای که در انقلاب صنعتی مورد نیاز، در کرمان فراهم است.
کد خبر: ۶۲۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 02 July 2018

سید‌مهدی طبیب‌زاده امروز صبح در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان که به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزارشد با بیان اینکه ارائه آمار مشکلی از مشکلات ما را حل نمی‌کند اظهارداشت: استان کرمان نخستین استان معدنی و کشاورزی کشور است و رتبه دوم سرانه‌ مصرف آب و دسترسی به آب را دارد و با وجود نیروهای انسانی تحصیل کرده و ظرفیت‌های بسیار و منابع زیاد اما میزان تولید ناخاص استان پایین بود و باید دلیل وضعیت استان بررسی شود.

وی با بیان این سوال که چرا بخش معدن در استان کرمان با وجود همه ظرفیت‌ها نقش موثری در تولید ثروت و افزایش رفاه مردم ندارد گفت: ماندن ما در انقلاب دوم صنعتی و عدم توجه به رویکردهای صنعتی روز دنیا ما را در این شرایط قرار داده و ما نمی‌توانیم از امکاناتمان استفاده کرده و تولید کینم و اگر نپردازیم به رویکردهای نگرش صنعتی فاصله ما در انقلاب چهارم صنعتی بیشتر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدان و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه مولفه‌های انقلاب صنعتی چهارم در کرمان فراهم است خاطر نشان کرد: استان کرمان در جشنواره‌های مختلف کشوری و در سطح ملی موفقیت‌های خوبی کسب کرده و باوجود همه مشکلات، چهار مولفه‌ای که در انقلاب صنعتی مورد نیاز، در کرمان فراهم است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان فعال هستند و شرایط رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان فراهم است گفت: شرایط فراهم کردن تکنولوژی‌های نو سخت است ولی همه ارگان‌ها همراه بخش خصوصی در تلاش هستند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار