نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بدهی دولت به پیمانکاران و همچنین بدهی دولت به بانک‌ها و بانک‌ها به بانک مرکزی موجب اختلال اقتصادی در کشور شد.
کد خبر: ۶۲۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷ 02 July 2018

خوانساری در همایش تجلیل از مدیران صنعت ومعدن استان کرمان گفت: بزرگ ترین بحران فعلی کشور نه موضوع ارز است ونه چیز دیگر بلکه افزایش بی رویه نقدینگی در کشور بحران فعلی ماست.

وی افزود: متاسفانه روزانه 1 هزار میلیاردتومان به نقدینگی کشور افزوده می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ثابت نگه داشتن نرخ ارز توسط دولت اشتباه بوده است اظهارداشت:افزایش قیمت ارز به معنای ناتوانی دولت عوام فریبی است.

خوانساری با بیان اینکه نقدینگی در ابتدای فعالیت این دولت 450هزار میلیاردتومان بود گفت: در حال حاضر نقدینگی کشور با رشد عجیب به 1500هزار میلیارد تومان رسیده است که مانند یک بهمن است وهرجا که رها شود خرابی بزرگی به بار می آورد.

وی تصریح کرد:امان از روزی که این بهمن بر سر شبکه بانکی ما خراب شود اقتصاد ما را دچار اختلال می کند.

نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به رقابت ناسالم بانکها در سود دهی به مشتریان افزود:سال 92 ارز کشور با قیمت 3700 تومان عرضه می شد و دولت تلاش و پافشاری کرد که افزوده شود و با ارز مبادله ای که اختصاص داده شد نرخ ارز بالا رفت.

وی بیان کرد:از سال92تا 96 بین 70 تا 80 درصد تورم درجامعه داشتیم ومتاسفانه این مسئله اثری بروی ارز نگذاشت.

خوانساری تاکید کرد: ما در اتاق بازرگانی هم گوشزد کرده بودیم که اگر شرایط به این شکل باشد منتظر جهش بزرگی باید بود ،بیانیه هم صادر کردیم .

رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه همیشه تصور می شود افزایش قیمت ارز با کاهش ارزش پول ملی یکی است گفت:در واقع ما این مسئله را به یک ارزش تبدیل کردیم درحالی که چنین چیزی واقعیت خارجی ندارد.

درهمایش تجلیل از مدیران صنعتی ومعدنی ، عباس جبال بارزی رئیس کمیسیون صنعت،معدن و تجارت کرمان اظهار داشت: در خصوص معافیت مالیاتی واحدهای زیان ده صحبت هایی شده تا این واحدها در صورت تجدید ارزیابی از مالیات معاف شوند.

وی تصریح کرد: در بحث ترکیب هیئت های حل اختلاف نیز انتقادی به تامین اجتماعی وارد است که اختیار را در قانون اداره کار به وزیر داده اند که نماینده ای دراین هیئت ها داشته باشد این درحالی است که از نظر خیلی از بنگاه‌ها تامین اجتماعی همان سازمان معترض است پس رای یک جانبه دراین هیئت ها یک جانبه محسوب می شود.

جبال بارزی گفت: وزیر کار بایدنماینده اش را خارج از سازمان تامین اجتماعی انتخاب کند.

وی در انتقاد به تردد کامیون ها از 25اسفندتا 15فروردین در جاده های کشور گفت: تعطیلات نوروزی دلیل بر تعطیلی محموله های صادراتی نیست وباید فکری برای این قضیه شود و این محدودیت برداشته شود.

رئیس کمیسیون صنعت ومعدن اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: همچنین معافیت صادرکنندگان بخش خصوصی از ثبت نام در سامانه نیما باید لحاظ شود وهمچنین وقتی نرخ ارز بالاتر از 4200باشد قیمت نهایی تمام شده بالا می رود، خوشبختانه با تشکیل بازار ثانویه ارز امید زیادی به حل این مشکلات داریم.

وی از تصویب شرکت مدیریت صادرات درشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبرداد واظهارداشت: این مدیریت صادراتی به ویژه باید به بنگاه‌های متوسط وصادرات تولیدات آنها کمک کند.

در ادامه جلسه سیدمهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت ومعدن و تجارت استان کرمان نیز با اشاره به تشکیل زنجیره های فولاد، مس، سنگ آهن وکرمیت دراستان گفت:استان کرمان با داشتن 39درصد تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه معدن موفق شد 40درصد حقوق دولتی معادن کل کشور را بپردازد.

وی افزود:در تکمیل زنجیره سنگ آهن موفق شدیم با برنامه ریزی به تولید 10میلیون تن شمش از 55 میلیون تن تولیدی که در افق 1404 برنامه ریزی شده بود ، برسیم.

حسینی نژاد بیان کرد:اینکه گفته می شود صنایع فولاد صنایع آب براست در افق 1404برای همه زنجیره های تولید فولاد استان تنها 150میلیون مترمکعب آب که 1.5درصد کل آب استان را شامل می شود، مصرف می شود.

وی تاکید کرد: با تکمیل زنجیره های تولید فولاد، مس وآهن و کرمیت بالیا 3500میلیارد تومان در سال قبل پروژه آماده افتتاح داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه استان کرمان تمام مولفه های چهارگانه انقلاب صنعتی چهارم را دارا است گفت: صحبت از آمار تعطیلی کارخانه و واحدهای تولیدی در این شرایط مشکلی را برطرف نمی کند.

سیدمهدی طبیب زاده تصریح کرد:مولفه های انقلاب چهارم صنعتی شامل دانش بنیان ها، اقتصاد گلخانه ای، اقتصاد شبکه ای و کارآفرینی فناورانه در کرمان در شرایط خوبی در اختیار ما قرار دارد و فرصتی جدی برای حرکت رو به رشد است.

وی بیان کرد: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم وازحرکت های رو به جلویی که در تقویت دانش بنیان ها در سطح مراکز آموزش عالی استان شده ، حمایت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار