مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان گفت: باید گردش مالی شرکت‌های بزرگ را به استان بیاوریم تا بتوانیم از ظرفیت واحدهای بزرگ‌تر برای رفع مشکلات واحدهای کوچک‌تر استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 02 July 2018

مهدی حسینی‌نژاد امروز در همایش تجلیل از مدیران برتر صنعتی و معدنی استان کرمان که به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزارشد با بیان اینکه صنعت‌گران جهادگران اقتصادی هستند اظهارداشت: باوجود همه مشکلات خوشبختانه در سال گذشته با اتکا به ظرفیت‌های خود استان کرمان تولید ناخالص داخلی را در بخش معدنی بالا ببریم.

وی با بیان اینکه 39 درصد از تولید ناخالص داخلی بخش معادن کشور اختصاص به استان کرمان دارد افزود: در بخش تکمیل زنجیره سنگ‌آهن، امیدواریم که تولید ده میلیون شمش آهن را داشته باشیم و به زودی کرمان به استان فولادی کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه فولاد، صنعتی آب‌بر است افزود: فولاد در کرمان بیش از 150 میلیون مترمکعب آب مصرف نکرده که سهم یک و نیم درصدی است در حالی که اکنون 94 درصد آب در کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده در استان در این حوزه‌ها عددهای بسیار بزرگی است بیان کرد: در سال گذشته در تکمیل زنجیره‌های مس، کرومیت و سنگ آهن بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که این روزها درگیر آن هستیم باهمدلی قابل رفع شدن است گفت: صنایع معدنی که سال‌ها فاقد آن بودیم توانستیم امروز با همکاری از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت‌های استان کرمان که عامل رفع مشکلات است گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد وصولی حقوق دولتی معادن کشور مربوط به استان کرمان است و تلاش می‌کنیم گردش مالی شرکت‌های بزرگ را به استان بیاوریم تا بتوانیم از ظرفیت واحدهای بزرگ‌تر برای رفع مشکلات واحدهای کوچک‌تر استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار