مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه گوش مردم از زد و بندهای سیاسی پر شده و مشکل اساسی جامعه ما چیز دیگری است گفت: آگاه‌سازی شفاف از آسیب‌های اجتماعی ضروری است.
کد خبر: ۶۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 03 July 2018

زهرا موسی‌پور امروز صبح در نشست هم‌اندیشی کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، طلاب، روحانیون و جمعی از فعالان فرهنگی استان کرمان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد اظهارداشت: دغدغه حل آسیب‌های اجتماعی در همه جای استان وجود دارد اما آنچه کمک می‌کند ایجاد حس مسئولیت جمعی در همگان است.

وی با بیان اینکه وجود 2 هزار و 700 هیئت مذهبی و بالغ بر سه هزار مداح در استان یک ظرفیت عظیم است که باید از آن در جهت حل آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی به داخل خانه آمده و خانواده‌های ما را درگیر کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی یک بحران است و برای ورود به این بحران باید اقدامات کارشناسی و علمی انجام شود گفت: باید اولویت‌های زمان را شناسایی و با برنامه وارد شد.

وی با بیان اینکه بعضی توصیه‌ها بسیار خطرناک است و برای هر درمانی یک نسخه نمی‌شود تجویز کرد عنوان کرد: در مرتبه اول آگاه‌سازی شفاف از آسیب‌های موجود لازم است و اگر مردم بدانند چه آسیب‌هایی بر اثر مصرف قلیان در انتظار آنها هست حتما ترتیب اثر خواهند داد اما مردم نمی‌دانند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه روحانیت به‌عنوان کسانی که از اعتماد مردمی برخوردارند می‌توانند در این زمینه موثر باشند افزود: در دنیا هر خانواده یک روانپزشک دارد که به راحتی به آن مراجعه می‌کنند اما در کشور ما این کار را مخفیانه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسجد یک نقش محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد گفت: می‌توان در مسجد با ایجاد نشاط اجتماعی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه گوش مردم از زد و بندهای سیاسی پر شده است تصریح کرد: امروز مشکل اساسی جامعه ما چیز دیگری است.

کاهش 18 درصدی انواع قتل‌ها در کرمان

خلیل همایی‌راد اظهار داشت: آدم‌ربایی و گروگان‌گیری در کرمان 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نزاع فردی 11 درصد افزایش و انواع قتل در استان 18 درصد کاهش پیدا کرده است افزود: در سه ماهه ابتدای سال در اقدامات ایذایی 20 درصد کاهش داشتیم و بیش از 30 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه همه این اقدامات نتیجه زحمات نیروهای امنیتی و انتظامی استان در رده‌های مختلف و همکاری اعضای شورای تامین استان است گفت: امروز دغدغه نظام، امنیت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه اختلاف خانوادگی و افسردگی یکی از دلایل اصلی آسیب‌های اجتماعی است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود خاطرنشان کرد: یک اختلاف خانوادگی در دو سال پیش در یکی از روستاهای فهرج باعث قتل ده نفر از اعضای آن خانواده شد.

همایی‌راد با اشاره به اینکه قاتل در زمان اجرای حکم اقرار کرد که کسی نبود به من مشاوره بدهد و اگر کسی با من صحبت کرده بود این اتفاق نمی افتاد گفت: باید بتوانیم در اختلافات خانوادگی مداخله کنیم و این اختلافات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه یک روحانی و معتمد محلی می‌تواند در این امور وارد شود و باید از این ظرفیت استفاده کنیم افزود: یاس و ناامیدی در جامعه مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و باید با تقویت باورهای دینی و تقویت جنبه‌های مثبت زندگی و همچنین تقویت فرهنگ شکرگزاری از آن جلوگیری کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه گره‌های زندگی را نباید با دندان باز کرد تصریح کرد: با افزایش مهارت تصمیم‌گیری، ترویج فرهنگ مشورت و همچنین افزایش مهارت‌های زندگی می‌شود مشکلات را به سادگی حل کرد.

وی با بیان اینکه در سال 96 آمار قتل‌های استان 17 درصد کاهش پیدا کرد و سه ماهه امسال وقوع قتل 18 درصد کاهش پیدا کرده است افزود: این مسئله نتیجه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در دو سال گذشته است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار