نماینده رفسنجان در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌های زیادی از محل گرمازدگی پسته را شاهد بودیم، لذا برای استمهال وام‌ها تا دو سال در هیأت دولت به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۲۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 05 July 2018

احمد انارکی‌محمدی ظهر امروز در جمع دهیاران و شوراهای رفسنجان با تاکید بر اتحاد اظهار داشت: هیچ سلیقه‌ای در انتخاب شوراها و دهیاران اعمال نشد و مطابق با قانون عمل شد.

وی بیان داشت: دولت، نظام و بخش‌هایی که هر کدام جداگانه داد می‌زدند، امروز وحدت را مایه پیروزی می‌دانند و باید با وحدت بر مشکلات کشور فائق آییم، رئیس‌جمهور، دستگاه‌های اطلاعاتی، سپاه و بسیج به این نتیجه رسیدیم که اتحاد می‌تواند کاری از پیش ببرد.

نشست سران قوا باید زودتر برگزار می‌شد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه کسانی که کاسب تحریم هستند و چه کسانی که ساز مخالف می‌زنند و اسرار نظام را بدون دلیل برملا می‌کنند، همراه با ترامپ هستند، اما وحدت باید مانع این مخالفت‌ها شود و البته نشست سران قوا باید زودتر از این اتفاق می‌افتاد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی باید همراهی با ما داشته باشند نه اینکه هنوز کلنگ‌زنی پروژه‌ای نشده ورود کند، بلکه باید با مدیران اجرایی همراهی کنند تا کارها انجام شود.

استمهال 2 ساله وام‌های کشاورزی با تصویب دولت

انارکی‌محمدی ابراز داشت: آسیب‌های زیادی از محل گرمازدگی پسته دیدیم، لذا برای استمهال وام‌ها تا دو سال بانک‌ها همکاری شد و این موضوع در هیأت دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در بحث بیمه پایه کشاورزی در مجلس تذکر دادم و امیدواریم مشکل این بیمه هم برطرف شود و کشاورزان بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار خطاب به دهیاران و شوراها پیرامون آسفالت متذکر شد: امسال بیشترین سهمیه آسفالت را گرفتیم، هر روستایی کمبود دارد اعلام کند تا اضافه شود، همچنین در بحث وام بافت فرسوده کمترین تعداد را شهرستان‌های رفسنجان و انار داشت که با دستور رئیس بنیاد مسکن کشور قرار شد به صورت نامحدود بتوانیم استفاده کنیم.

بخشدار مرکزی رفسنجان هم در این همایش با تبریک سالروز تأسیس قانون دهیاری‌های خودکفا اظهار داشت: نهاد دهیاری‌ها از بدو تأسیس خدمات خوب و ارزنده‌ای در روستاها انجام داده با مقایسه روستاهای قبل از انقلاب با روستاهای بعد از انقلاب این تفاوت چشمگیر را می‌بینیم.

مصطفی بخشی بیان داشت: دهیاران با تلاش خود می‌توانند مهاجرت معکوس از شهر به روستا ایجاد کنند روستاها اگر توسعه پیدا کنند، قطعا روستایی‌هایی که در گذشته از روستا به شهر مهاجرت کردند مجددا به روستای خود بر می‌گردند.

بخشدار مرکزی رفسنجان تصریح کرد: به دنبال معرفی روستاها هستیم همه روستاهای ما ظرفیت‌های زیادی دارند، دهیاران نسبت به معرفی روستای خود تلاش کنند و بخشداری در این زمینه همراهی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره بستنی کبوترخان حدود 30 هزار نفر شرکت کردند که از اقصی‌نقاط استان آمده بودند روستاهایی مانند درّه‌در، دره‌رنج و...هم باید معرفی شوند.

خسارت پسته، مشارکت مردم را به حداقل می‌رساند

بخشی با بیان اینکه جامعه روستایی، جامعه‌ای ناراحت و سرخورده شدند و باید با ایجاد شادی و نشاط در روستاها، توسعه هم ایجاد می‌شود، ادامه داد: امسال با مشکل گرمازدگی پسته‌ها مواجه شدیم، بحث مشارکت که مردم به حداقل می‌رسد و باید بودجه‌ای موجود مدیریت شود تا کارهای خوبی برای مردم انجام دهیم و رضایت حداکثری مردم را جلب کنیم.

وی در پایان یادآور شد: شرکت تعاونی‌ دهیاری‌های رفسنجان برترین شرکت تعاونی در ایران است.

قانون مبنای وحدت است

علیار اسکندری‌نسب همچنین در همایش دهیاران بخش فردوس اظهار داشت: وحدت بین شورای اسلامی شهر و روستا و دهیاران و شهرداران اولین گامی است که باید بردارید و مبنای وحدت قانون است و هر کس بداند در چارچوب وظایفی که قانون مشخص کرده چگونه حرکت و تصمیم‌گیری می‌کند.

وی بیان داشت: قانون را باید خوب بخوانید و مرور کنید، قانون ظرافت‌های ویژه‌ای دارد که هرچه هم حفظ باشیم باز هم نیاز به مطالعه داریم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به شرایط ویژه کشور تصریح کرد: کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، سفر اخیر رئیس‌جمهور به اروپا انجام شده که همزمان با آن موضع‌گیری‌های استکبار جهانی و نوچه‌های او در منطقه خاورمیانه را دیدیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از فردای آن روز که برجام به نتیجه رسید شروع به بدعهدی کردند ،دوره اوباما برای جمهوری اسلامی ایران سخت‌ترین دوره بود که آمریکایی‌ها توانسته بودند اجماع جهانی علیه ابران بگیرند و چند قطعنامه الزام‌آور تصویب کردند.

اسکندری‌نسب توضیح داد: خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام منجر به مذاکرات شد و نتیجه‌اش برجام شد که ترامپ از آن به عنوان بدترین قراردادی است که آمریکایی‌ها امضا کردند، یاد می‌کند.

آمریکایی‌ها امروز در دنیا تنها ماندند

فرماندار رفسنجان بیان کرد: عصبانیت ترامپ از این است که جمهوری اسلامی ایران توانسته قراردادی امضا کند و آمریکایی‌ها صهیونسیت و آل‌سعود هم از ایران عصبانی هستند.

وی ابراز داشت: آمریکایی‌ها را در دنیا به غیر عربستان و اسرائیل کسی همراهی نکرده و تمام کشورهای دنیا گفتند ما در مقابل فشارهای جدید آمریکا تنها از برنامه‌های سازمان ملل متحد پیروی می‌کنیم.

اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها امروز در دنیا تنها ماندند، اما یک امید در داخل دارند که پاشنه آشیل شکست جمهوری اسلامی ایران عدم انسجام و وحدت داخلی است.

اسکندری‌نسب اظهار کرد: به وسیله گروهک‌های منافق و بقیه کسانی که داخل کشور برای آمریکا کار می‌کنند آمریکا امیدوار به شکست نظام است.

وی اذعان داشت: ما شرایط سخت‌تر از این شرایط را پشت سر گذاشتیم، دوران جنگ را فراموش نکردیم با استقامت و امید جنگ هشت‌ساله را به پایان رساندیم و توانستیم کشورمان را حفظ کنیم و حتی یک وجب خاک کشور را از دست ندهیم.

هیچ تریبونی حق ندارد یأس و ناامیدی به جامعه تزریق کند

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: امروز کشور ما زیرساخت‌های زیادی دارد که ثمره دوران انقلاب اسلامی و ایستادگی در دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: هیچ تریبونی حق ندارد یاس و ناامیدی به جامعه تزریق کند زیرا یأس و ناامیدی که تزریق شود، ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد در حالی که نظام ما کارآمدترین نظام‌هاست و دستاوردهای زیادی دارد که باید این دستاوردها را معرفی کنیم.

وی یادآور شد: نامه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به روحانی بیانگر حفظ وحدت در راس نظام است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار