مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه صنعت دامداری استان در شرف ورشکستگی است، گفت: اگر به موقع به داد آن‌ها نرسیم این صنعت در استان کرمان نابود می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 07 July 2018

حسین رشیدی عصر امروز در جلسه با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امنیت غذایی بر عهده دامپزشکی استان بوده که وظیفه بسیار سنگینی است اظهارداشت: باید به دامداران مراجعه کنیم و در طول سال طی چند نوبت واکسیناسیون دام انجام می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که همه چیز خوب است کار ما مشخص نمی‌شود اما همین که اتفاقی می‌افتد همه علیه ما صحبت می‌کنند و حساسیت کار ما روشن می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه باقیمانده‌های دارو و آنتی‌بیوتیک در استان پایش می‌شود گفت: در استان کرمان هیچ نگرانی از این بابت نیست.

وی با اشاره به اینکه در اوج گرما بعضی از استان‌ها درگیر انفلوآنزای پرندگان هستند اما خوشبختانه در کرمان هیچ بیماری از این نوع مشاهده نشده و پیشگیری‌های لازم انجام شده است افزود: کار دامپزشکی بیرون از اداره است و خدمات ما بیرون از اداره و در دامداری‌ها انجام می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و بسیاری از خودروهای ما بیش از 15 سال سابقه کار دارند و از رده خارج هستند تصریح کرد: با وضعیت اعتبارات تملک دارایی که به‌صورت اسناد خزانه انجام می‌شود امکان خرید خودرو وجود ندارد و باید راهی برای آن پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات استانی ما بسیار کاهش پیدا کرده است در حالی که کار ما یک کار حساس و زیربنایی است بیان کرد: امسال نیز حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش اعتبار داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به وجود شش میلیون واحد دامی در سراسر استان گفت: واکسیناسیون آنها کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد بیماری‌های عفونی منشا دامی دارد و از این منظر دامپزشکی اهمیت بالایی دارد افزود: صنعت دامداری استان در شرف ورشکستگی است و اگر به موقع به داد آنها نرسیم این صنعت در استان کرمان نابود می‌شود و باید از آنها حمایت کرد.

در این جلسه حبیب‌اله نیکزادی‌پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرق استان مشکلات بیکاری وجود دارد اظهارداشت: نرخ بیکاری در شرق استان کرمان بالای 30 درصد است که با نرخ اعلام شده دولت متناقض است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برترین نوع دامداری‌ها در شرق استان است که تعطیل هم شده‌اند گفت: اگر یک نگاه ویژه به شرق استان شود در زمینه دامداری می‌توانیم اشتغالزایی خوبی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار