رئیس شورای اسلامی استان کرمان گفت: مسئله ارزش افزوده در مجلس مطرح شده و اگر درست اجرایی نشود شهرداری‌ها دچار مشکل خواهند شد.
کد خبر: ۶۲۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 07 July 2018

حجت‌الاسلام علی هاشمیان در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با شورای اسلامی استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهارداشت: استان کرمان 23 شهرستان دارد که از مجموع هر شهرستان یک نماینده در شورای استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 23 شورای شهرستان داریم که 148 نفر عضو دارند گفت: در 2 هزار و 524 روستا شورای اسلامی در روستاها وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود جایگاه قانونی اعضای شوراهای اسلامی توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود افزود: شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند.

وی با بیان اینکه در قانون آمده که برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و سایر امور توسط شوراهای اسلامی پیگیری شود تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که نمایندگان مجلس مسائل کلان را باید پیگیری کنند و در قانون هم این موضوع است اما مشاهده می‌شود که در مسائل جزء حاضر شده و دچار روزمرگی روستاها شده‌اند.

هاشمیان با اشاره به اینکه اگر جایگاه نمایندگان مردم در مجلس و نمایندگان مردم در شوراها بر اساس قانون پیگیری شود توسعه بهتر انجام می‌شود افزود: در قانون آمده که همه کارها در روستاها باید با هماهنگی شوراهای اسلامی انجام شود.

وی با بیان اینکه آنچه که مهم است و نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را در مجلس تاکید کنند گفت: مسئله ارزش افزوده در مجلس مطرح شده و اگر درست اجرایی نشود شهرداری‌ها دچار مشکل خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی استان کرمان بیان کرد: پیشانی کارها در شهرها شهرداری‌ها هستند و بحث مدیریت واحد شهری باید با جدیت پیگیری شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار