مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در حال حاضر ۵۰۸ پرونده فرار مالیاتی داریم که در حال رسیدگی است و البته برخی مشمول مالیات هستند اما پرونده ندارند.
کد خبر: ۶۲۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 11 July 2018

محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: این پرونده ها در حال بررسی هستند و تلاش داریم شناسایی و مالیات حقه را از آنها دریافت کنیم که امیدواریم طی ۶ ماه آینده به نتایجی برسیم.

وی با تکذیب این مطلب که استان کرمان رتبه برتر در رشد درآمدهای مالیاتی نسبت به کل کشور را دارد،تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال عوارض پرداختی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های شهرستان کرمان ۲۳ میلیارد تومان بوده که ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری مرکزی کرمان پرداخت شده است.

سلمانی اظهار کرد: اشخاص حقوقی مکلف هستند تا پایان تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه صاحبان مستغلات تجاری که املاک آنها اجاره ای می باشد نیز تا پایان تیرماه مهلت تسلیم اظهارنامه خود را دارند، گفت: املاک اجاری مسکونی تا ۲۰۰ متر از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و باید اظهارنامه خود را تسلیم و تقاضای معافیت کنند.

سلمانی افزود: مالیات ۹۵ بر مبنای ۹۴ انجام شده و در سال ۹۵ افزایش نداشتیم و در واقع مالیات ۹۶ به میزان ۵ درصد بیش از سال ۹۵ دریافت می شود.

وی تصریح کرد: پارسال ۱۳۴ میلیارد تومان از محل متلیات بر ارزش افزوده به شهرداری های شهرستان پرداخت شده که ۹۶ میلیارد تومان آن متعلق به شهرداری مرکز بوده است.

سلمانی گفت: در سه ماهه اول امسال هنوز سهمیه مالیات استان محقق نشده و ۲۰ درصد کاهش داریم و ۸۰ درصد محقق شده است.
وی افزود: با توجه به تبلیغات و فرهنگسازی صورت گرفته، در استان کرمان مودیان حقیقی استقبال خوبی از این موضوع کردند.
سلمانی تصریح کرد: ۶۲ درصد از مودیانی که اظهارنامه دادند، مالیاتشان قطعی می شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و در استان نسبت به متوسط کشور ۲۰ درصد اظهارنامه بیشتری گرفته ایم.

سلمانی با تکذیب این مطلب که استان کرمان رتبه برتر در رشد درآمدهای مالیاتی نسبت به کل کشور را دارد، یادآور شد: در سه ماهه اول امسال عوارض پرداختی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های شهرستان کرمان ۲۳ میلیارد تومان بوده که ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری مرکزی کرمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مالیات عامل تویعه زیر ساخت های شهری، امنیتی ، بهداشتی و آموزشیی است گفت: از 16 تا 23 تیرماه به نام هفته فرهنگ مالیاتی نام گزاری شده است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار