نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر زیرساختهای صنعت گردشگری در بم فراهم شود از درآمد آن شرق استان را می‌توان متحول کرد گفت: در شرق استان کرمان ۲۰۰ اثر تاریخی آماده ثبت ملی وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 13 July 2018

حبیبالله نیکزادی‌پناه شامگاه پنجشنبه در نخستین جشنواره بزرگداشت ثبت جهانی ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی شهر بم اظهار‌داشت: امروز خرمای بم بر سر سفره همه ایرانیان است و در کنار این همه زیبایی تلاشگران مقابله با بیکاری خودروسازی بم را احداث کردند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 10 هزار نفر از جوانان این شهرستان در کارخانجات خودروسازی بم مشغول به کار هستند گفت: مسائلی وجود دارد که امیدواریم با افزایش تولید این مشکلات هم در شهرستان بم مرتفع شود و به ما قول دادند که تولید خودروسازی از 100 هزار خودرو در سال به 500 هزار خودرو برسد و تعداد شاغلان به 30 هزار نفر افزایش پیدا کند.

با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یک ظرفیت مهم برای توسعه شهرستان بم است افزود: اگر زیرساختهای صنعت گردشگری در بم فراهم شود از درآمد آن شرق استان را می‌توان متحول کرد و اطمینان می‌دهیم درآمد بخش گردشگری شرق استان کرمان کمتر از درآمد بخش کشاورزی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده و امروز دورترین نقاط محروم در شرق استان از نعمت گاز برخوردارند خاطر‌نشان کرد: شرق استان کرمان فوق‌العاده غنی است و امروز هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی مردم نداریم.

نیکزادی‌پناه با اشاره به اینکه راه‌های خوب و کوهستان بسیار زیبایی داریم و مردم بم بر این باور هستند که زندگی ادامه دارد و همه تلاش می‌کنند تا بم را زنده نگه دارند گفت: در شرق استان کرمان 200 اثر تاریخی آماده ثبت ملی وجود دارد.

استان کرمان سراسر غرق در آثار تاریخی و میراث فرهنگی است

حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه میراث فرهنگی بزرگترین ابزاری است که هویت انسان را می‌شناساند و معرفی می‌کند اظهار‌داشت: استان کرمان سراسر غرق در آثار تاریخی و میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شهرستان بم یک نعمت بزرگی از جمله ارگ تاریخی بم را دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان است افزود: این آثار تاریخی زحمات گذشتگان ما هستند تا بدانیم که گذشتگان در راستای اعتقادات و باور خود چه زحماتی کشیدند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بزرگداشت ثبت جهانی ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی شهر بم گفت: مردم ایران مردم شاد و سرزنده‌ای هستند و بزرگترین خدمتی که امروز می‌توانیم به جامعه بکنیم فراهم کردن بستر شادی و نشاط مردم است.

متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تسهیلات دریافت می‌کنند

فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز با بیان اینکه مردم بم داشته‌های زادی دارند و یکی از داشته‌های آنها ثبت جهانی بودن ارگ بم و منظر شهر بم است تصریح کرد: رشته‌های دانشگاهی گردشگری در بم باید رونق بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که همه ما راهنمای گردشگری باشیم و با انواع جاذبه‌های تاریخی در استان کرمان آشنا باشیم تا بتوانیم آنها را معرفی کنیم افزود: متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تسهیلات دریافت می‌کنند.

حدود 30 هزار هکتار اراضی اطراف شهر بم ثبت جهانی است

هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم نیز در این آئین با اشاره به اینکه در سال 83 ارگ بم و منظر شهر بم ثبت جهانی شده است گفت: بر اساس ارزیابی که انجام شد، دیدیم از این واقعه اطلاع زیادی نیست و بهتر است آن را بشناسانیم.

وی با اشاره به ثبت جهانی بودن قنوات دو قلوی بروات و شهر بم که حدود 30 هزار هکتار اراضی اطراف آن ثبت جهانی است افزود: ارگ بم دوباره ساخته شده است و با توجه به فراز و نشیب‌هایی که بوده اما ارگ بم دوباره زنده شد.

به گزارش تسنیم آئین نخستین جشنواره بزرگداشت ثبت جهانی ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی شهر بم با برنامههای متنوع شاد و فرهنگی در داخل ارگ و همچنین در مراسم بزرگداشت با حضور هنرمندان همراه بود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار