معاون صنعت معدن تجارت کرمان گفت: بازرسی کالای قاچاق در بحث عرضه ۶۸ مورد و ارزش ریالی این پرونده‌ها در چهار ماهه اول سال حدود شش میلیارد ریال است.
کد خبر: ۶۳۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 19 July 2018

محسن میرزایی صبح پنجشنبه در نشست خبری گفت: از سال ۱۳۷۳ تشکیلاتی تحت عنوان بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به وجود آمد که تا سال ۸۱ به صورت مستمر ادامه داشت.

وی افزود: از سال ۸۱ به بعد بنا به تصمیمات دولت این سازمان در تهران و شهرستان‌ها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت گذاشته شد و در نتیجه به سطح معاونت در سازمان‌ها تنزل پیدا کرد که سبب به وجد آمدن تبعاتی شد.

معاون نظارت و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: در سال یکی از وظایف این سازمان رصد و کنترل بازار از نظر قیمت، کمبود و احتکار است که سه طرح مهم نظارتی را دنبال می‌کند.

وی افزود: ضیافت در ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و نوروز سه طرحی نظارتی هستند که با توجه به زمان تعیین شده از یک تا دو ماه متغیر است.

میرزایی تصریح کرد: در بحث گشت‌های بازرسی برای اثربخشی بیشتر معمولا بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک انجام می‌شود که تعزیرات حقوقی، شبکه بهداشتی، فرمانداری و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این طرح مشارکت دارند.

وی ابراز داشت: پرونده‌های متشکله برای ارجاع به اداره کل تعزیرات در چهارماهه ابتدای سال مجموعا هزار و ۴۲۱ پرونده و گشت‌های مشترک، ۷۹ گشت، پرونده‌هایی که در قالب گشت‌ها تشکیل شده ۱۹۴ و گزارشات اخذ شده به صورت کتبی و شفاهی ارجاعی ۱۱۷۴ گزارش بوده است.

معاون نظارت و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: بازرسی کالای قاچاق در بحث عرضه ۶۸ مورد و ارزش ریالی این پرونده‌ها در چهار ماهه اول سال حدود شش میلیارد ریال است.

میرزایی گفت: یکی از وظایفی که در سال گذشته منفک و به سازمان صنعت و معدن و تجارت واگذار شده بازرسی از صنف نانوایی‌ها بوده که از ۲۰۷ مورد گزارش در مجموع چهار ماه نخست سال ۸۴۳ پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: سازمان بازرسی کرمان با ۷۴ نفر بازرس باید ۷۰ هزار واحد صنفی را رصد کند که با این تعداد نیرو نمی‌تواند همه واحدها را بازرسی و نظارت کند.

میرزایی تصریح کرد: نصب برچسب قیمت از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث ایجاد امنیت روانی برای مصرف کننده می‌شود.

وی ادامه داد: تمام واحدهای صنفی موظف هستند برای کالاهای بالای ۱۰ هزار تومان فاکتور صادر کنند و اگر مشتری زیر این قیمت خرید کرد و درخواست فاکتور داشت باید فاکتور معتبر صادر شود.

وی به احتکار اقلام اساسی در انبارها اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ انبار و سردخانه در سطح استان داریم که باید اعلام موجودی کنند که بعد از آن مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد تا صحت گفته‌هایشان تایید شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار