زنگ خطرتاثیر فضای مجازی برافزایش طلاق ها؛
مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان از افزایش ۵ درصدی طلاق توافقی طی سه ماهه‌ ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 21 July 2018

محمد حیدرآبادی، قاضی رسیدگی کننده به دعاوی خانواده گفت:در سه ماهه‌ اول سال جاری طلاق به درخواست زوجه ۱۳ درصد افزایش یافته و همچنین صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج ۸ درصد کاهش یافته است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه بطور معمول کارشناسان، اعتیاد و مشکلات اقتصادی را علت طلاق می‌دانند، افزود: عدم آموزش صحیح و کافی زوج‌های جوان پیش از ازدواج مهم‌ترین علت طلاق است.

حیدرآبادی با اشاره به اینکه دخالت خانواده‌ها بعد از عدم آموزش صحیح وکافی زوج‌های جوان از دلایل عمده طلاق است، اظهار داشت: بعضی از زوج‌های جوان در ابتدای زندگی اجازه‌ دخالت خانواده‌ها را می‌دهند و والدین از جزئیات زندگی مشترک آن‌ها اطلاع دارند و این مسئله موجب مداخله غیر منطقی و حمایت‌های ناصحیح والدین در زندگی زوج‌های جوان می‌شود.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان بیان کرد: زوج‌های جوان باید وابستگی خود را از خانواده‌ها کم کنند تا به استقلال برسند و زندگی خودشان را مدیریت کنند.

حیدرآبادی با اشاره به اینکه در آمد ناکافی، اعتیاد، خیانت همسران و عدم توانایی موثر زوج‌های جوان با همسران خود از علت‌های دیگر طلاق در بین زوج‌های جوان است، افزود: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی از جدیدترین علت‌های طلاق است که متاسفانه در افزایش این آمار موثر بوده است.

وی گفت:: در فضای مجازی با انتشار مطالبی در خصوص استقلال زن و مرد، افراد تشویق و ترغیب به طلاق می‌شوند و اگر سطح سواد رسانه‌ای درافراد پایین باشد بدون شک تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

قاضی دادگاه تجدید نظر استان کرمان افزود:یکی از ضروریات جامعه امروز ما هماهنگی بین دستگاهی به ویژه نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای آموزش‌های پیش از ازدواج فرزندان است.

حیدرآبادی با اعلام اینکه متاسفانه قبح طلاق از بین رفته است، تصریح کرد: بعضی از زوج‌ها جوان در ابتدای زندگی به شوخی یا جدی حرف طلاق را می‌زنند و حتی صحبت از جشن طلاق به بهانه استقلال بیشتر، در فضای مجازی موج می‌زند و می‌تواند نگران کننده باشد.

وی گفت: نقش مشکلات اقتصادی را نمی‌توان در کاهش آمار ازدواج و به عنوان یکی از عوامل طلاق نادیده گرفت و امیدواریم مسئولین در جهت تسهیل ازدواج جوانان و امرار معاش جوانان بیکار راه کار‌های مناسبی پیش بینی کنند و به مرحله اجرا برسانند.

قاضی دادگاه تجدید نظر استان کرمان اظهار کرد: نباید اجازه داد اشتغال، مانع ازدواج که امری طبیعی است شود چرا که تعلل در آن سبب ترویج بیماری‌های روانی متعدد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

حیدرآبادی در پاسخ به این مطلب که مسئولین از علت کاهش آمار ازدواج در کشور سوال می‌کنند؟ گفت: چه قدر به جوانان بگوییم سطح توقع خود را پایین بیاورند در صورتیکه نمی‌توانند حداقل‌های زندگی را در جامعه امروزی داشته باشند و باید خود مسئولین پاسخ دهند که چه اقداماتی برای تسهیل ازدواج جوانان انجام شده است؟

وی تاکید کرد: توجه فوری مسئولین به امر ازدواج، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار