سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه امکان بیمه برای همه محصولات کشاورزی در استان فراهم شده است، گفت: در صورت بیمه نشدن محصولات کشاورزی و کوتاهی در این حوزه توسط کشاورزان، تقاضا و درخواست کمک از دولت نداشته باشند.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 21 July 2018

محمدجواد فدایی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه امکان بیمه برای همه محصولات کشاورزی در استان فراهم شده است اظهارداشت: در صورت بیمه نشدن محصولات کشاورزی و کوتاهی در این حوزه توسط کشاورزان در صورت آسیب رسیدن محصولات، تقاضا و در خواست کمک از دولت نداشته باشند.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره شرایطی که در حوزه بیمه‌ای برای محصولات کشاورزی در استان فراهم شده است گفت: کمک‌های دولت باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی آب بیش از حد هدر می‌رود افزود: متاسفانه تاکنون متقاضی برای آبیاری تحت فشار با وجود تحصیلات بلاعوض در این حوزه وجود نداشته است.

فدایی با اشاره به اینکه از هنرهای مدیر و مدیریت اولویت‌بندی نیازها است بیان کرد: در مواردی که ضرورت دارد باید از اعتبارات بخش‌های دیگر در بخشی که بیشتر نیاز است استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نقش مدیریت در مجموعه‌هایی که خلاقیت و نوآوری از ضروریات و بسیار مهم و حساس است گفت: مدیریت می‌‌تواند توانایی و استعداد و خلاقیت و نوآوری را در افراد ایجاد کند یا مانع آن شود.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه هیچ مدیری با حفظ محیط زیست مخالف نیست افزود: بحث ما این است که کار کارشناسی و علمی در محیط زیست انجام نشده و این مسئله مانع توسعه ‌می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور‌مدیران تا پایان جلسات و امضا نکردن صورت‌جلسات گفت: این نحوه عملکرد مدیران در ارزیابی آنها تاثیرگذار است و برای حل مشکلات باید پیگیری‌های کشوری از سوی مدیران انجام شود و مصوبات هیئت وزیران را برای اجرای پروژه‌ها اخذ کنند.

فدایی با بیان اینکه موافقت‌نامه‌های طرح‌های عمرانی تا 15مرداد باید مبادله شوند افزود: در مورد صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری و واگذاری زمین از طریق ستاد پنجره واحد از سال قبل آغاز شده و ظرف دو هفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان در بحث بهره‌گیری از نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: مجوزهایی که به افراد در این بخش داده شده است اگر کوتاهی کرده و پیشرفتی نداشته باشند به افراد متقاضی دیگری داده می‌شود.

سرپرست استانداری کرمان تصریح کرد: پیمان‌کارانی که از دولت طلب‌کار هستند و در مقابل به اداره دارایی مالیات بدهکار هستند باید تهاتر کنند و عذرشان به هیچ وجه قبول نیست.

در این جلسه عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه تاقبل از این امکان بیمه تمامی محصولات کشاورزی در استان فراهم نبوده است اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و برای کمک به جبران خسارات کشاورزان امکان بیمه تمامی محصولات کشاورزی در استان است.

وی با بیان اینکه بودجه لازم را برای مکانیزه کردن آبیاری و تسهیلات بلاعوض برای کشاورزان در استان فراهم شده است گفت: کشاورزان برای استفاده از این تسهیلات استقبال لازم را انجام نمی‌دهند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار