مدیر‌کل بازرسی استانداری کرمان با اشاره به اینکه رضایت‌مندی مردم وظیفه همه شهرداران و دهیاران است گفت: بیشترین شکایات به اداره کل بازرسی استانداری کرمان از شهرداری‌هاست.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 21 July 2018

رضا اشک امروز در همایش شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کرمان اظهار‌داشت: وظیفه ما بازرسی، ارزیابی و امور حقوقی است و بررسی مسائل و مشکلات مردم با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی را پیگیری و رفع اختلاف می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات به اداره کل بازرسی استانداری کرمان از شهرداری‌هاست گفت: در مرحله دوم بیشترین شکایات از دهیاری‌ها است که به عملکرد این دو نهاد مربوط می‌شود و البته بخشی نیز به‌دلیل عدم اطلاعات کافی مردم است.

مدیر‌کل بازرسی استانداری کرمان با بیان اینکه کشور ما در شرایط خاصی است و دشمن بر ناکارآمدی نظام تبلیغ می‌کند افزود: وظیفه همه شهرداران و دهیاران است که رضایتمندی مردم را حاصل کنند و خدمات به مردم بدون تبعیض و عادلانه باشد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم امروزه به وسایل ارتباطات جمعی آشنایی دارند و مشکلات خود را گزارش می‌دهند و باید از خدمت سلیقه‌ای جلوگیری کرد گفت: شوراهای اسلامی و دهیاری‌های ما باید بین مردم باشند و مشکلات مردم را بشنوند.

اشک با بیان اینکه وظیفه دفاع از حقوق دولت نیز که انفال محسوب می‌شوند طبق قانون جزو وظایف دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی است خاطر‌نشان کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است و نباید اجازه داد که یک فرد از منابع عمومی استفاده کند و قانون موارد لازم را برای برخورد در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازوی قانونی بسیار قوی در کمیسیون‌های 100 و 90 وجود دارد که امکان تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را فراهم کرده تا حق عموم مردم ضایع نشود افزود: در بعضی مواقع مشاهده شده که عوامل دهیاری و شهرداری‌ها با ساخت و سازهای غیرقانونی همکاری داشتند که در صورت مشاهده و جمع‌آوری مستندات لازم برخورد قانونی می‌شود.

مدیر‌کل بازرسی استانداری کرمان بر رعایت تشریفات معاملات در دهیاریها و شهرداریهای استان کرمان تاکید کرد و گفت: مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید در کمیته انطباق تایید شود و شهردار و دهیار هم می‌توانند به مصوبات شورا اعتراض داشته باشند که باید سعی شود مصوبات و نظرات کمیته انطباق، منطبق باشد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار