به دنبال شکایات زیاد از بروز مشکل برای واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در جنوب کرمان امروز برای اولین بار کارگروه رفع موانع تولید در جنوب کرمان تشکیل شد.
کد خبر: ۶۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 22 July 2018

در این جلسه که با حضور سرپرست استانداری کرمان و جمعی از مدیران صنعتی و تولیدی جنوب استان برگزار شد، مسلم مروجی فرد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: برای حل مشکل ۱۳ طرح مهم منطقه تصمیم گیری شد که تحقق این تصمیمات نقش مهم و اساسی در رونق اقتصاد منطقه خواهد داشت.

وی افزود: از جمله مصوبات این جلسه، حل مشکل تأمین برق کارخانه مس کاتد شهرک صنعتی جیرفت و همچنین کارخانه کنستانتره آهن شهرستان، حل مشکل تأمین سوخت ۲ واحد فعال، حل مشکل تأمین آب یکی دیگر از کارخانه‌های در حال احداث صنایع معدنی شهرستان، تأمین و حل مشکل تسهیلات روستایی و همچنین تسهیلات ثابت و در گردش برای ۳ طرح و تقسیط بدهی‌های معوق ۴ واحد فعال می‌باشد.

مروجی فرد گفت: در این جلسه همچنین مشکلات مربوط به سردخانه‌های شهرستان مطرح و مصوب شد کارگروهی متشکل از این سازمان، فرمانداری شهرستان، سازمان جهاد کشاورزی و سردخانه داران، مشکلات تک تک واحد‌ها را بررسی و تصمیم گیری کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد:بر طبق مصوبات این جلسه، سرمایه گذار اولین کارخانه مس کاتد جنوب کرمان در جیرفت قول آماده سازی کامل کارخانه جهت افتتاح را تا کمتر از یک ماه دیگر و همچنین سرمایه گذار اولین پایانه صادراتی جنوب کرمان نیز قول تکمیل طرح را تا بهمن ماه امسال داد.

مروجی فرد گفت: برگزاری این جلسات در جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران، تعامل بیشتر سایر نهاد‌های دولتی استان برای فعالسازی پروژه‌های حوزه‌های صنعت و معدن، کمک به رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: برای پیگیری اجرای مصوبات این جلسه و حل مشکلات واحدها، ظرف مدت ۱۰ روز آینده مجدداً جلسه تسهیل و رفع موانع تولید واحد‌های صنعتی و معدنی جنوب را برگزار خواهیم کرد.

همچنین محمد جواد فدایی سرپرست استانداری کرمان نیز دراین کارگروه با اشاره به نیازهای منطقه گفت: مشکل بزرگ عدم سرمایه گذاری و تولید در کشور، عدم پذیرش سرمایه گذار و بی مسئولیتی در قبال رفع مشکلات و انجام تعهدات جلسات رفع موانع تولید توسط بعضی از نهاد‌های مسئولی است که پای مصوبات را امضاء کرده، ولی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: در کارگروه رفع موانع تولید بدنبال مصوبات غیر عملیاتی نیستیم و تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها موظف هستند طبق مصوبات این جلسه، عمل کنند.

سرپرست استانداری کرمان همچنین از روند تکمیل ساخت اولین پایانه صادراتی جنوب کرمان، اولین کارخانه تولید مس کاتد، طرح تولید قطعات بتنی کفی و کارخانه شیر پگاه بازدید و از نزدیک و در محل طرح‌ها با سرمایه گذاران صحبت و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد.

وی در این بازدید‌ها ضمن تشکر از تلاش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب گفت: پیشرفت‌های انجام شده در این زمینه بسیار خوب است.

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیزدراین خصوص گفت: باید موانع تولید را با تلاش و کوشش رفع و از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

وی افزود: در تمام زمینه‌ها برای رشد، شکوفایی و بالندگی اقتصاد کشور بایستی موانع تولید را با تلاش و کوشش رفع و از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

کمالی پور با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه هزینه و بسیاری از طرح‌ها به تولید رسیده است.

برای اولین بار جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحد‌های صنعتی و معدنی با حضور فدائی سرپرست استانداری کرمان، نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولین در جیرفت برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار