رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: کانون های سلامت محله هم اکنون در سایر شهرستان‌های جنوب کرمان در حال راه اندازی هستند که در ابتدای کار حداقل در هر شهرستان 5 کانون سلامت محله راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 28 July 2018

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم تشکیل کانون سلامت محله شهرستان جیرفت گفت: ما این نظام را راحت به دست نیاورده ایم، مردم ما همواره در همه زمینه های پای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و در این مسیر سختی های بسیاری را تحمل کردند و از جان عزیزانشان گذشتند و هرگز از مسیر انقلاب خارج نشدند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به گمان خود با ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود و سست کردن پایه های نظام است که با مشارکت و حمایتهای مردم هرگز این خواب محقق نمی شود، افزود: حوزه سلامت از جمله مواردی است که مشارکت مردم در آن نقش مهمی در پیشبرد اهداف این حوزه دارد با توجه به نتیجه بخش بودن و توفیق داشتن تمام عرصه هایی که مردم در آن مشارکت داشته اند در عرصه سلامت به دنبال جلب مشارکت مردم در نهاینه کردن سلامت در همه‌ ابعاد آن هستیم.

مکارم تصریح کرد: کانون های سلامت محله بر مبنای سیاست های کلی نظام که تأکید بر مشارکت ساختارمند فرد، خانواده و جامعه در تأمین و ارتقا سلامت دارند، تشکیل می شود و کار شناسایی و بررسی مشکلات مربوط به سلامت هر محله را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جلب مشارکت مردم در اجتماعی کردن سلامت به عنوان هدف اصلی راه اندازی این کانون ها تصریح کرد: یکی از مهمترین پایگاه‌هایی که می‌تواند زمینه این مشارکت را فراهم کند، مساجد هستند که مناسب ‌ترین پایگاه‌های شکل ‌دهی کانون‌ های سلامت و ترویج سبک زندگی سالم در محلات به شمار می روند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه امروز نخستین کانون سلامت محله حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مسجد حضرت رقیه(س) جیرفت تشکیل می شود، اظهار کرد: این کانون ها هم اکنون در سایر شهرستان‌های جنوب کرمان در حال راه اندازی هستند که در ابتدای کار حداقل در هر شهرستان 5 کانون سلامت محله راه اندازی می شود تا در صورت بروز مشکل سلامتی موارد از طریق این کانون ها به مسئولان منتقل شود.

نخستین کانون سلامت محله جنوب کرمان در جیرفت با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،معتمدین محله، بخشدار مرکزی جیرفت، رابطین بهداشتی و ... تشکیل شد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار