فردا در باغ کتاب؛
برنامه دیدار و گفتگوی استادان خارجی زبان فارسی دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی با هوشنگ مرادی کرمانی فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد در مجموعه باغ کتاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 02 August 2018

استادان خارجی زبان فارسی که برای دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی به ایران آمده‌اند، فردا چهارشنبه ۱۰ مرداد با هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده کشورمان، دیدار و گفتگو خواهند داشت.

این استادان از کشورهای ارمنستان، ترکیه، آلبانی، گرجستان، صربستان، عراق، ازبکستان، بنگلادش، کنیا، اوگاندا، سوریه و روسیه در این دوره چهار هفته ای حضور پیدا کرده‌اند و طبق برنامه پیش‌بینی شده، این افراد ابتدا در محل بنیاد سعدی با موسیقی منطقه کرمان آشنا شده و سپس در باغ کتاب تهران با مرادی کرمانی دیدار می‌کنند. در ادامه این مراسم، کتاب دوزبانه فارسی-فرانسوی «به‌رنگ زندگی» نیز رونمایی خواهد شد.

این کتاب، مجموعه داستان های کوتاه ادبیات معاصر فارسی است که توسط ابراهیم سلیمی کوچی به زبان فرانسه ترجمه شده است. با در نظر داشتن این نکته که ترجمه آثار فارسی به زبان‌های دیگر از جمله اهداف برخی از این استادان زبان فارسی غیرایرانی است، در این مراسم سلیمی کوچی نیز از تجربیات خود در ترجمه این کتاب سخن خواهد گفت.

استادان زبان فارسی خارجی از ۱۲ کشور جهان در هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی، که به دوره تربیت مدرس اختصاص دارد، شرکت کرده‌اند و طی این مدت از مکان‌های دیدنی استان تهران بازدید کرده و سفری نیز به استان سمنان داشته‌اند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار