مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزانی که در شهرک‌های صنعتی آموزش می‌بینند جذب آن واحد یا واحد مشابه دیگر می‌شوند گفت: بیش از ۷۳ درصد از شاغلین دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی هستند.
کد خبر: ۶۴۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴ 06 August 2018

سیدمصطفی آذرکیش امروز در آئین افتتاح دومین دفتر همکاری آموزشی شاخه کار دانش و شهرک‌های صنعتی کشور در استان کرمان اظهارداشت: یکی از اولویت‌های ما در دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش انتقال آموزش‌های عملی به دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این بوده که دانش‌آموزان در محیط‌های واقعی کار قرار بگیرند گفت: بسیاری از نیروهایی که در شرکت‌های تولیدی و ... جذب می‌شوند، مهارت‌های لازم را ندارند و باید دوره ببینند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنوع گسترده مشاغل مختلف و تغییرات بسیار زیاد این امر را مستلزم ورود بیش از یک دستگاه به این حیطه می‌کند افزود: ماهیت آموزش‌های کاردانش مشارکت عملی است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه دانش و مهارت از نظر کمی و کیفی از استان‌های خوب کشور است تصریح کرد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های ورود به بازار کار را یاد بگیرند اینکه چگونه تولید کنند، چگونه بازاریابی کنند و در نهایت چگونه تولیدات و کالاهای خود را بفروش برسانند.

آذرکیش با اشاره به اینکه تربیت نیروی کار ماهر از دغدغه بسیاری از سازمان‌هاست که باید در دوره مناسب آن صورت گیرد گفت: بیش از 73 درصد از شاغلین دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه از زمان ورود رشته‌های فنی، هرم مشاغل کشور اصلاح شده است افزود: تجربه بسیار خوبی در هنرستان‌هایی داریم که با کارخانه‌ها و شرکت‌ها در ارتباط هستند و دانش‌آموزان علم ‌و مهارت را در کنار هم آموزش می‌بینند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد دانش‌آموزانی که در شهرک‌های صنعتی آموزش می‌بینند جذب آن واحد یا واحد مشابه دیگر می‌شوند گفت: باید بازارکار نیازسنجی شود و به کمک آموزش‌و‌پرورش و دیگر سازمان‌ها خروجی آنها اشتغالزایی باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمان به علت ظرفیت‌های خوبی که دارد در دوره جدید دومین استانی است که دفتر همکاری آموزشی شاخه کار دانش و شهرک‌های صنعتی در آن تاسیس شده است بیان کرد: باید به کمک آموزش و پرورش و دیگر نهادها بار دیگر در بازارکار استادشاگردی را احیا کنیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار