سامانه یکپارچه مدیریت املاک «سیماک» در کرمان راه‌اندازی شد و از این پس استعلامات میان دستگاهی آنها از حالت فیزیکی به الکترونیکی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 14 August 2018

سامانه یکپارچه مدیریت املاک «سیماک» به منظور تسریع در پاسخ استعلامات بین دستگاه‌ها از امروز راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

سیدمصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه روند عملیاتی شدن سامانه یکپارچه مدیریت املاک «سیماک» در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با اشاره به پیگیری راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک «سیماک» از پنج سال گذشته اظهار داشت: این سامانه به منظور تسریع در پاسخ دستگاه‌ها به استعلامات راه‌اندازی شده است.

وی به زیرگروه‌های مختلف در نظر گرفته شده در سامانه سیماک اشاره داشت و بیان کرد: دوره‌های آموزشی استفاده از این سامانه برای 24 دستگاه اجرایی استان برگزار شده و مدیران و کارشناسان مربوطه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

موسوی افزود: قرار است از امروز، تمام استعلامات میان دستگاهی به صورت سیستم‌های تدوین شده و الکترونیکی و از طریق سامانه «سیماک» انجام شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان خواستار نظارت ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سامانه «سیماک» شد و با بیان اینکه از امروز فعالیت این سازمانه آغاز می‌شود، گفت: مدیران و کارشناسان طی یک ماه آینده با ارئه گزارش عملکرد این سامانه، ایرادات را بیان کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

موسوی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به صورت هفتگی و دبیرخانه به صورت ماهانه گزارش عملکرد خود را به استانداری اعلام کنند تا ارزیابی‌ها و رفع ایرادات احتمالی صورت گیرد.

اتصال یک هزار و 638 دهیاری و 54 شهرداری کرمان به سامانه سیماک

اکبری مدیرعامل شرکت پست استان کرمان نیز با بیان اینکه سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور طرح ملی دارای مصوبه اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار است، از استقرار سامانه سیماک در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: یک هزار و 638 دهیاری و 54 شهرداری کرمان به سامانه سیماک متصل هستند و و مابقی هم تا پایان سال جاری باید اجرایی شود.

وی افزود: از مجموع 30 دستگاه اجرایی استان، 24 دستگاه در فاز اول در شهرستان کرمان آماده‌سازی شده و از امروز استعلامات میان دستگاهی آنها از حالت فیزیکی به الکترونیکی تبدیل می‌شود.

اکبری تصریح کرد: جلسات متعدد با کارشناسان گذاشته و آموزش‌ها داده شده و با اجرای این سامانه از مسئله زمین‌خواری و حذف سلایق در ارائه خدمات در حوزه املاک و ساخت و ساز جلوگیری می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار