مدیرکل بهزیستی کرمان:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پژوهش های انجام شده نشانگر این هست که عمده آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت ، مواد مخدر و اعتیاد ریشه در ضعف آموزشی دوران کودکی دارد.
کد خبر: ۶۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 14 August 2018

باس صادق زاده روز دوشنبه در نخستین همایش استانی تشکل های اجتماعی استان افزود: ورود نهادهای غیردولتی و مردم نهاد در بحث آموزش می تواند در کاهش بسیاری از این آسییب ها موثر باشند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کودکان نیازمند آموزش هستند،اظهار داشت : یکی از ماموریت های اصلی این سازمان تقویت و زمینه سازی برای حضور سازمان های مردم نهاد و غیردولتی تخصصی در جامعه است
صادق زاده نبود تفکر پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی در بین افراد خیر را یک نقیصه دانست و افزود: تشکل ها ، سمن ها و سازمان ها، نهادهای مردمی و غیردولتی می توانند با تقویت این تفکر در میان خیرین گام موثری را در این زمینه بردارند.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم یک رویکرد اثرگذار و کاربردی را در این خصوص ایجاد کنیم و امروز در کنار هم بودن دستگاه ها فرصت خوبی است تا بتوانیم مسائل اجتماعی جامعه را در دستور کار قرار داده و یکسان سازی کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکیدتخصصی شدن صدور مجوزها به وجود بیش از یکهزار NGO در حیطه مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود:این حضور پر تعداد نیازمند سازماندهی مشخص و ساز و کار مدیریتی و نظارتی درستی است تا دچار سردرگمی نشوند.
وی افزود: سازمان ها و نهادهای غیردولتی که تنها به آموزش در دوره کودکی در استان کرمان می پردازند شاید به تعداد انگشتان دست هم نباشد و نشان دهنده این است که ما هیچ برنامه ای در این زمینه نداشتیم و باید در رفع آن تلاش شود.
قائم مقام مدیرعامل بنیاد خیریه راهبردی کرمان هم در این نشست گفت: ایرانیان از گذشته تا به امروز نیازهای مردم را مرتفع کرده اند و فرهنگ ایرانی نیز در طول تاریخ همواره با فرهنگ خداجویی و نیکوکاری عجین بوده است .
حجت الاسلام علی ملانوری با تاکید بر این امر که دوگانگی هایی که سبب جداسازی باورهای عرفی از دینی در حوزه امر خیر شده است باید برداشته شود ،افزود: برای عملکرد بهینه و هدفمند نهادهای مردم نهاد و تشکل های اجتماعی در سطح کشور، نیازمند تعریف مفهوم امر خیر و فرهنگ سازی آن در جامعه هستیم تا تناقض امر خیری دینی مثل ساختن مسجد و امر خیر عرفی چون کار و محیط زیست از بین برود.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل دستگاه ارجاع امر خیر گفت: این دستگاه باید با توجه به نیازهای جامعه خیرین این فعالان هوشمند اجتماعی را راهبری کند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار