استاندار فارس گفت:آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز در این جلسه اظهار کرد: بناهای تاریخی در اطراف حرم باید حفظ شود و بر حفظ و ماندگاری این بناها اهتمام داریم.
کد خبر: ۶۴۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 19 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:تبادار استاندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس بعد از ظهر امروز در صد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه حرم شاهچراغ (ع) در جایی شکل گرفته که کانون پر تراکم مسکونی است، افزود: ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی بر بافت فرسوده در اطراف حرم مقدم است و کسی نمی تواند بافت تاریخی را بدون سند جامع از بین ببرد و در این خصوص باید از کارشناس تعیین تکلیف کرد.

وی بیان کرد: باید تسهیل در جغرافیای شهر برای دسترسی به حرم اتفاق افتد و اگر اصلاحاتی می طلبد صورت گیرد.

تبادار ادامه داد: اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به عنوان یک سند درنظر گرفته شود تا طرح در صورت تغییر مسئولان دچار رکود نشود، بنابراین سند اصلی باید با پرداخت‌ ضرورت‌های لازم تدوین شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه طرح توسعه ۵۷ هکتاری باید در نظر گرفته شود، اضافه کرد: اگر ما سندی را برای حرم‌مطهر در نظر گرفته‌ایم باید کانون گردشگری را هم در نظر بگیریم .

وی گفت: ضرورت دارد دیدگاه مذهبی را با نگاه گردشگری تلفیق کرد.

تبادار با اشاره به تعیین حریم برای حرم، افزود: برای دسترسی به حرم می‌توان طرح‌هایی همچون ساخت پارکینگ‌ها و توسعه پیاده‌روها را اجرایی کرد.

استاندار فارس بیان کرد: امور اجرایی و فنی آستان مقدس باید با درنظر گرفتن شرایط مکانی حرم شاهچراغ (ع) طرح‌های اصولی را اجرا کنند.

بناهای تاریخی باید حفظ شود/بناهایی که مراکز فساد است باید تعیین تکلیف شوند
آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز در این جلسه اظهار کرد: بناهای تاریخی در اطراف حرم باید حفظ شود و بر حفظ و ماندگاری این بناها اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: اما برخی بناها در اطراف حرم ثابت نیست که اثر تاریخی و میراث فرهنگی باشد و حتی مراکز فساد و منکرات هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

آیت الله دستغیب با اشاره به ضرورت توسعه حرم، بر تسهیل راه‌های ورودی به حرم مطهر تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار