سردار مؤمنی:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمرکز ما بر کارهای اطلاعاتی و مبارزه با باندهای بزرگ و موثر قاچاق کالا بود که افزایش 50 درصدی در سال جاری داشته است.
کد خبر: ۶۴۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ 19 August 2018

سردار اسکندر مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کرمان با اشاره به بازدید و نظارت ستادی از فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: با تلاش مجاهدانه پرسنل نیروی انتظامی استان و همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی و همکاری بسیار خوب مردم شاخص‌های امنیتی در استان کرمان بهبود و جرائم کاهش پیدا کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: در کشور نیز شرایط امنیتی در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود داشته و جرائم جنایی و خشن، سرقت‌های مسلحانه، آدم‌ربایی، قتل و ... کاهش و برخی جرائم مثل سرقت مغازه و کیف‌قاپی افزایش یافته اما میاگین جرام کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در کشفیات مواد مخدر، سلاح و کالای قاچاق افزایش قابل توجهی داشته‌ایم، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، احتکار و اخلال در بازار سکه و ارز اولویت اصلی ما در سال جاری است، چون ورود کالای قاچاق به تولید و اشتغال کشور ضربه می‌زند و همه قوا در این زمینه مصمم هستند و ناجا در خط مقدم است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه تمرکز ما بر کارهای اطلاعاتی و مبارزه با باندهای بزرگ و موثر قاچاق کالا بود که افزایش 50 درصدی در سال جاری داشته است، گفت: در این زمینه تمرکز بر کالاهای حجیم و پرونده‌‌های بالای 500 میلیون بوده که افزایش بیشتری داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در بحث ارز و سکه نیروی انتظامی با تمام توان به خواست دولت و قوه قضائیه به کمک آمده است، گفت: مردم مطمئن باشند این خواست عمومی است و همه قوا در این زمینه مصمم هستند، این طور نیست که کسی ارز گرفته باشد رفته باشد و جنس نیاورده باشد یا هم آورده باشد در بازار آزاد به فروش برساند و یا احتکار کند اما مردم مطمئن باشد به همه رسیدگی می‌شود و همه تلاش می‌کنند از این شرایط عبور کنیم.

مؤمنی ادامه داد: کسانی که مبادرت به احتکار کردند و یا سکه‌های زیادی خریدند تلاش می‌کنند برای اینکه قیمت پایین نیاید و دنبال التهاب هستند و دشمنان نیز به آن دامن می‌زنند اما مردم باید آرامش داشته باشند و به این شایعات و التهابات در بازار توجه نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات در استان کرمان کویری بودن آن است، خاطرنشان کرد: مهمترین تصمیم‌گیری در زمینه توسعه کنترل الکترونیک و هوشمند است که با همکاری پلیس، وزارت راه و .. با افزایش دوربین‌ها نظارت و کنترل بیشتر می‌شود و ایمنی جاده‌ها افزایش پیدا می‌ کند.

مؤمنی عملکرد فرماندهی انتظامی استان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کرمان در بین سه دسته استان کشور جزو رتبه‌های بالا و 10 استان برتر کشور است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار