رئیس سازمان محیط زیست کشور:
رئیس سازمان محیط زیست کشور از ارائه طرح قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری این قانون به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد.
کد خبر: ۶۴۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 19 August 2018

عیسی کلانتری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان اظهار داشت: خانواده محیط بانان سه هزار نفر هستند که بیش از ۱۲۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر مجروح شده اند.

وی افزود: سازمان محیط زیست بیش از چهار درصد شهید و ۱۰ درصد جانباز داده است که این افراد پاسداران نسل های بعدی هستند.

رئیس سازمان محیط زیست کشوربا اشاره به اینکه قاتلان بلافاصله با همت دستگاه های امنیتی و انتظامی دستگیر شده اند بیان داشت: سازمان محیط زیست بخش محیط بانی اش بخش شهادت است و این سازمان تنها سازمانی است که حافظ حقوق نسل های بعدی است.

کلانتری در خصوص تصویب قانون حمایت از محیط بانان گفت: خوشبختانه قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و امیدواریم که تا پایان سال جاری به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: محیط زیست وظیفه آتی سلامتی مردم را دارد که وظیفه بسیار سنگینی با امکانات بسیار کمی است زیرا این سازمان نباید اجازه دهد محیط، خاک و هوا آلوده شود.

کلانتری تصریح کرد: محیط بانان معادل رنجرهای قرن هستند که طی چهار سال آموزش های لازم را در خصوص جانوران، مسائل اجتماعی، مسائل جانور شناسی، ایران شناسی و... می بینند در صورتی که این افراد در پاسگاه ها فقط یک آموزش مقدماتی می بینند و ما مقصریم که این افراد را بدون هیچ آموزشی راهی پاسگاه ها می کنیم و این یک ضعف برای این سازمان است.

وی از راه اندازی دانشکده محیط بانی خبر داد و گفت: از وزارت علوم درخواست کرده ایم که دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط بانی تبدیل کند تا محیط بانان با آموزش های لازم وارد این عرصه شوند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار