امام جمعه کرمان:
تابناک کرمان- امام جمعه کرمان قیام امام حسین (ع) را حرکت سیاسی در راستای دین و بصیرت‌افزایی برشمرد و گفت: حرکت سیاسی به معنی واقعی کلمه که اسلام می‌خواهد متفاوت با آن چیزی است که بعضی تفکیک جناحی ‌‌می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 21 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، بنابر اعلام فارس ، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی علیه ایران، جنگ تمام عیاری بود که به صورت ناجوانمردانه و با هدف‌های متعدد به جمهوری اسلامی تجاوز شد.

وی با بیان اینکه جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند تا در همان آغاز انقلاب اسلامی را ساقط کنند، عنوان کرد: استکبار جهانی تلاش کرد که مناسب‌ترین کشور را علیه ما تحریک کند، لذا صدام را که عقده حقارت داشت انتخاب کرد و همه امکانات را به او داد تا علیه ما وارد جنگ شود.

علیدادی‌سلیمانی افزود: یکی از اهداف جنگ تحمیلی این بود که بخشی از خاک ایران را اشتغال کنند و همه مجامع بین‌المللی برای این هدف به صدام کمک کنند و اگر هم به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند، حداقل کاری کنند که انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران بماند و روحیه انقلابی‌گری صادر نشود.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: وحشت استکبار جهانی از صدور انقلاب بود، اما به فضل خدا و همت مردم شهیدپرور و جوانان رشید این کشور با سلاح ایمان و تبعیت از امام خودشان آنچنان از مرزهای کشور دفاع کردند و هشت سال دفاع مقدسی را رقم زدند که دشمن به هیچ یکی از هدف‌های از پیش تعیین شده خود نرسید.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هفته را ارج می‌نهیم و در تاریخ ما جزو روزهای ارزشمند و بسیار مقدس نگاه کنیم.

علیدادی‌سلیمانی گفت: شهدای ارزشمندی تقدیم کردیم و هزینه بالا دادیم، اما ایران اسلامی دستاوردی در خروج از این جنگ داشت که بسیار بزرگ و برای همه نسل‌های بعد ماندگار و سرنوشت‌ساز است.

وی ابراز داشت: با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس عراق و سوریه نجات یافت و در آینده نزدیک یمن نجات می‌یابد و صهیونیست دشمن همیشگی مسلمانان زمین‌گیر می‌شود و امیدواریم فلسطین هم پیروزی نهایی خود را جشن بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان به تشریح ابعاد قیام امام حسین (ع) پرداخت و گفت: قیام امام حسین (ع) نشان داد که این فقط مجموعه‌ای از دستورات شخصی نیست، بلکه مجموعه‌ای از قوانین حیات‌بخشی است که حیات سیاسی و اجتماعی جامعه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در واقع امام حسین (ع) همان نگاه حاکمیتی دین را تفسیر کردند و در عمل این فرموده خداوند را که «من شما را با نصرت خود کمک می‌کنم و آینده جهان جایگاه شما خواهد بود» را نشان دادند.  

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: امام حسین (ع) هم در محتوا، سخن و بصیرت‌افزایی از روز آغاز حرکتشان از مدینه به سمت مکه و کربلا، جامعه را روشن کردند و هم در عمل وارد صحنه شدند و با ظالم‌ترین و فاسدترین انسان‌های زمان خود مبارزه کردند.

وی با طرح این مسئله که چگونه بعضی می‌گویند مجلس امام حسین (ع) را سیاسی نکنید، بیان داشت: حرکت امام حرکتی سیاسی در جهت حفظ دین است، والا چرا در زمان بعضی از حکومت‌ها اجازه روضه‌خوانی نمی‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت قیام کرد و شربت شهادت نوشید، چگونه بعضی این حرکت را سیاسی نمی‌دانند.

علیدادی‌سلیمانی حرکت امام حسین (ع) را حرکت سیاسی در راستای دین و بصیرت‌افزایی برشمرد و ادامه داد: حرکت سیاسی به معنی واقعی کلمه که اسلام می‌خواهد فرق می‌کند با آنکه بعضی تفکیک جناحی ‌‌می‌کنند.

وی ابراز داشت: وقتی سیاست درست اسلامی را بگوییم، همه جناح‌ها خودشان را با آن تطبیق می‌دهند و هر جناحی به گونه‌ای حرکت کند که با رفتار علوی همخوانی ندارد باید خودش را اصلاح کند.

خطیب جمعه کرمان همچنین به بازگشایی مدارس اشاره داشت و آن را از اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور دانست و بیان کرد: طبیعی است که آموزش و پروش، کلاس و مدرسه و درس چه در مقاطع ابتدایی و دبیرستان و چه در دانشگاه‌ها از اتفاقات مهم یک جامعه و کشور است.

علیدادی‌سلیمانی به عوامل موثر در تعلیم و تربیت اشاره داشت و افزود: یکی از ضلع‌های مهم در تربیت فرزندان، خانواده است و ضلع دیگر معلمان و اساتید هستند که نقش ممتازی دارند و بچه‌ها در کلاس درس بخش قابل توجهی از روحیات خود را از معلم می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضلع سوم در امر تعلیم و تربین محیط و جامعه است و امیدواریم از این فرصت کمال استفاده را ببریم و مدرسه‌ها محل واقعی آموزش علم و یاددهی ادب باشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار