دادستان کرمان خبر داد:
تابناک کرمان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: تعدادی افراد قلیل و فریب خورده‌ای که تحت تاثیر القائات معاندین نظام مرتکب چند مورد سنگ‌پراکنی و تخریب و اخلال جزئی شده بودند با اقدامات سریع و به موقع پلیس و دستگاه‌های امنیتی دستگیر و پرونده آنان در حال تحقیقات تکمیلی در مراجع قضائی است.
کد خبر: ۶۶۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 30 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: قانون‌گذار در ماده 286 قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی کشور شود را به عنوان محاربه و افساد فی‌الارض جرم‌انگاری کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: افراد فریب‌خورده یا معاندی که با قصد اخلال در تامین مایحتاج عمومی مردم اقدام به سنگ‌پراکنی و تخریب کامیون‌های حامل لوازم ضروری مردم می‌کنند و از این طریق نظم و امنیت جامعه را برهم می‌زنند، اقدامات آنان در قالب و عنوان حد محاربه و از این حیث به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند.

سالاری بیان کرد: در صورتی که اقدامات این فریب خوردگان در شمول محاربه قرار نگیرد طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات، از جهت اقدام علیه امنیت داخلی کشور به دو تا پنج سال حبس و از باب اخلال در نظم طبق ماده 618 به سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق و من باب تخریب اموال طبق ماده 677 به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه این استان به عنوان پهناورترین استان کشور به عنوان شاهراه اصلی شمال و مرکز به جنوب و از طرفی به عنوان شاهراه شرق به غرب کشور محسوب می‌شود و روزانه صدها کامیون در مسیرهای ترانزیتی استان در حال تردد هستند، امنیت مطلوب و عالی از این حیث در کرمان حکم‌فرماست.

این مقام قضائی با تاکید بر اینکه کوچکترین دغدغه امنیتی در زمینه ناوگان حمل و نقل در استان وجود ندارد، افزود: طبق گزارشات نهادهای امنتیتی و انتظامی ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی استان با امنیت کامل در حال انجام است.

دادستان کرمان اظهار کرد: تعدادی افراد قلیل و فریب خورده‌ای که تحت تاثیر القائات معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرتکب چند مورد سنگ‌پراکنی و تخریب و اخلال جزئی شده بودند با اقدامات سریع و به موقع پلیس و دستگاه‌های امنیتی دستگیر و پرونده آنان در حال تحقیقات تکمیلی در مراجع قضائی است.

سالاری تصریح کرد: عمل این افراد قلیل که از طریق اخلال در ناوگان حمل و نقل کشور موجب ناامنی اقتصادی و اخلال در تامین مایحتاج ضروری مردم را فراهم می‌کنند همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در 31 شهریور در اهواز انجام دادند و هدف هر دوی این جماعت ایجاد ناامنی در کشور است.

دادستان کرمان گفت: علیرغم فراخوان‌های گسترده عناصر بیگانه و استکبار جهانی، قشر زحمتکش و نجیب کامیون‌داران و رانندگان استان به فراخوان‌های دشمنان این کشور ترتیب اثر نداده و در جهت عمران و آبادانی کشور مشغول فعالیت و انجام وظیفه در قبال هم‌میهنان کشور هستند.

سالاری در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد متولیان امر و دستگاه‌های ذیربط اقدامات مقتضی در جهت تامین نیازهای ضروری کامیون‌داران از جمله تامین لاستیک و لوازم یدکی را انجام داده تا خدمت‌رسانی این قشر زحمت‌کش و نجیب دچار نقص نشود.
انتهای پیام/*

برچسب ها: محاربه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار