معاون سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:
تابناک کرمان- معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: الكترونيكي شدن خدمات سلامت به عنوان یکی از مهمترین برنامه های عملياتي و اهداف كلان دولت  در راستای جلوگيري از اتلاف منابع مورد تاکید قرار گرفته است. 
کد خبر: ۶۶۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲ 03 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "علي اصغر قائمي" امروز در مراسم سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت و اپلیکیشن خدمات غیر حضوری بیمه سلامت از اجراي طرح پايلوت حذف دفترچه در بخش مراجعات سرپایی براي اولين بار در استان كرمان خبر داد و گفت: پيش از اين حذف دفترچه در مراجعات بستري تحت عنوان استحقاق سنجي در اكثر بيمارستان هاي كشور انجام شده و اين اقدام ناظر بر حذف دفترچه در مراجعات سرپايي است كه جامعه آماري آن بسيار بيشتر از بخش بستري است. 

وي اجراي پايلوت پروژه ها به منظور كشف ابهامات، اشكالات و هماهنگي ها ضروري دانست و افزود: انجام اين اقدامات مطلقا فني نبوده و بُعد اجتماعي و فرهنگي نيز دارند. ضمن اینکه تاكنون مديركل استان كرمان نشست هاي متعددي با جامعه پزشكي داشته تا آنها را متقاعد كند كه اجراي چنين برنامه هايي نه تنها به ضررشان نيست بلكه منافع آنها را بيشتر تضمين مي كند.

 

قائمی تصریح کرد: در این سیستم پزشك همواره آنلاين بوده و مشخص مي شود كه در روز  چند ويزيت انجام شده و همچنین ميزان مصرف دارو، يكپارچگي با آزمايشگاه ها، مراكز تصويربرداري و داروخانه ها از ديگر مزاياي اين طرح است.

وی بیان کرد: البته اجراي پايلوت خذف دفترچه در بخش سرپايي به مدت ٣ ماه انجام خواهد شد. در صورتي كه در اجراي اين پروژه به سطح قابل قبولي دست يابيم براساس ميزان آمادگي استانها آن را در سطح كشور گسترش خواهيم داد. 

معاون سازمان بیمه سلامت ایران از رونمايي پروژه اپليكيشن سازمان بيمه سلامت ايران خبر داد و گفت: در حال حاضر مردم بيش از هر چيز ديگري از  تلفن همراه استفاده مي كنند و بيشتر از اين طريق از اخبار و اتفاقات روز باخبر مي شوند و ضريب نفوذ تلفن همراه و هوشمند در ايران بيش از 85 درصد است. 

وی افزود: در اين اپليكيشن تمامي خدماتي كه اكنون در دنياي واقعي دريافت مي كنيم به تدريج وجود خواهد داشت و قداماتي از جمله نوبت دهي پزشكان، اطلاعات حوزه سلامت و بيمه در اين اپليكيشن موجود است و به تدريج خدمات بيشتري را در آن توسعه خواهيم داد به طوري كه حتي قادر خواهيم بود نسخه نويسي را نيز به اين اپليكيشن اضافه كنيم.

قائمی تصریح کرد: سازمان بيمه سلامت ايران بايد به عنوان محور اصلي سازمان هاي بيمه گر پايه درمان كشور نقش آفريني كند و مكلف به ايجاد پايگاه اطلاعات برخط كل بيمه شدگان كشور  است تا از اين طريق همپوشاني بين بيمه ها كنترل و برطرف شود.

وي با اشاره به اينكه طي 6 ماه گذشته بالغ بر 3 ميليون و 800 هزار همپوشاني بين سازمان بيمه سلامت و سازمان تامين اجتماعي شناسايي و برطرف شده است، گفت: با تشكيل سرويس هاي ويژه پايگاه اطلاعات برخط بيمه شدگان ديگر همپوشاني جديد ايجاد نخواهد شد. همچنين با ايجاد اين پايگاه برخي خدمات ديگر  براي سازمان بيمه سلامت امكان پذير شده است.

 

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران با بيان اينكه سالانه حدود 185 ميليون بار مراجعه تنها در  بخش سرپايي صورت مي گيرد، گفت: در پي مراجعه هر بيمار  با حجم بالاي مصرف كاغذ مواجه هستيم كه اگر از بُعد محيط زيست به اين مساله نگاه كنيم حجم قابل توجهي درخت بابت كاغذ قطع مي شود كه از طريق الكترونيكي شدن مي توان از اين موضوع جلوگيري كرد. 

وی درباره اینكه آيا زيرساخت هاي الكترونيكي شدن در كشور وجود دارد، بيان كرد: هر جا كه اطمينان خاطر داشته باشيم كه زيرساخت لازم موجود است، به سمت حذف دفترچه خواهيم رفت. البته سازمان مطلقا به دنبال حذف دفترچه نيست چرا كه  روستاها و شهرهاي دور افتاده اي در كشور هستند كه   زيرساخت لازم در آن وجود ندارد.  

قائمی با اشاره به اينكه عمده فعاليت هاي سازمان بيمه سلامت در مراكز درماني مركز استانهاي كشور است، گفت: بيش از 70 درصد حجم عمليات سازمان در مراكز استانها است، بنابراين حذف دفترچه يكي از پروژه هايي است كه از طريق بانك اطلاعاتي انجام خواهيم داد.

وی ادامه داد: از اين طريق علاوه بر  اطلاعات بيمه شده مبني بر اينكه چه خدماتي را از مراكز درماني كشور دريافت كرده است، قواعد را بارگذاري كرده و خدمات را براساس مراجعات روز افزون استوار مي كنيم./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار