مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: خوراک دام و محصولات دامی از نظر وجود فلزات سنگین در استان کرمان پایش می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸ 09 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، حسین رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی بیان داشت: دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی است که وظایف مهمی را بر عهده دارد اما مهمترین وظیفه آن حفظ امنیت غذایی است.

وی افزود: از وظایف مهم دیگری که بر عهده این سازمان است نظارت‌های بهداشتی، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و... است.

رشیدی اظهار داشت: مشکلاتی دامی که در سطح کشور وجود داشت از جمله آنفلوآنزای حاد پرندگان با زحمات همکارانمان از ورود آنها به استان جلوگیری کردیم همچنین تب برفکی با اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته مهار شده است.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته بیماری تب مالت شیوع بسیاری داشت یعنی بیش از ۱۳۰ تا ۱۶۰ در هر هزار نفر، اما با اقدامات صورت گرفته این آمار در سال های اخیر به ۲۵ نفر در هزار نفر کاهش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در زمینه نظارت بر بهداشت هم اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است از جمله پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ به صورت مرتب انجام می گیرد همچنین کد رهگیری مواد غذایی با منشأ دامی را نیز در استان داریم.

وی یادآور شد: همچنین در استان ما پایش فلزات سنگین را داریم و در این راستا خوراک دام و محصولات دامی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رشیدی تصریح کرد: دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی است که به سرعت می‌تواند مخاطرات را گزارش کند و به موقع کانون بیماری را تشخیص دهد و اقدامات لازم را صورت دهد. به طوری که ما در زمان شیوع بیماری‌ها به صورت آنلاین در جریان گزارشات قرار می‌گیریم.

وی افزود: استان کرمان از جمله استان‌های پیشقدم و پیشگام در خصوص اصلاح دام است همچنین ما در کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان که موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده شده بود موفقیت‌های چشمگیری را به دست آوردیم.

رشیدی گفت: خوشبختانه با مجموعه اقداماتی که انجام گرفته استان کرمان هر سال نسبت به سال قبل عملکرد بهتری را در مجموعه کارهای خود دارد.
انتهای پیام/*

برچسب ها: غذا ، برفک ، دام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار