مدیرکل پست استان کرمان گفت: در روز جهانی پست طرح ملی G-NAF (نظام ملی آدرس گزاری مکان محور) در دو شهر سیرجان و رفسنجان در کرمان کلید می‌خورد.
کد خبر: ۶۶۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 09 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، علیرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: اداره کل پست استان کرمان با 500 نقطه تماس و واحد پستی با 365 نفر پرنسل، 159 دفتر پیشخوان و 258  دفتر ICT روستایی در نقاط محروم خدمت‌رسانی می‌کند که در این دوره زمانی پست از بعد صرفاً فیزیکی خود خارج شده و کمتر اتفاق می‌افتد که کسی برای برقراری ارتباط قلم به دست گیرد و نامه‌ای بنویسد.

وی با بیان اینکه امروز پست به صورت سه بعدی به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند که در کنار بعد فیزیکی، بعد الکترونیکی و مالی هم به آن افزوده شده است گفت: پست امروزه بیشتر خدمات خود را در بستر اینترنت و با نصب اپلیکیشن‌های مختلف و حتی بر روی گوشی‌های موبایل ارائه می‌کند.

مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به اینکه دوره پاکت‌نامه گذشته و امروز پست بیشتر به حمل سند، بسته و امانت روی آورده است بیان کرد: با پیدا شدن تجارت الکترونیکی و باب شدن خرید و فروش‌های اینترنتی پست در این حوزه هم نقش مهمی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 140 هزار سفارش خرید اینترنتی در استان کرمان داشتیم که 39 درصد آن برگشت خورده است که نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم عنوان کرد: با برگشت خوردن یک مرسوله تمامی زحماتی که از مبدا برای آن کشیده شده هدر می‌رود و هزنه دوباره برای بازگشت آن به مبدا هم باید انجام شود.

اکبری نبود پول نقد را یکی از دلایل این مسئله دانست و افزود: پست استان کرمان در این رابطه اقداماتی انجام داده و از هفته پست در کرمان نامه‌رسان‌ها به دستگاه ام پوز یا مینی‌پوز مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و ملی در حوزه پستی در استان کرمان در هفته پست گفت: اجرای پروژه G-NAF و سیماک از فردا در کرمان آغاز می‌شود.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه ما در کشور نشانی استاندار نداریم عنوان کرد: شرکت پست به عنوان متولی طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور(G-NAF)  است.

وی با بیان اینکه این طرح فردا و در روز جهانی پست با حضور مقام عالی وزارت در تهران کلید می‌خورد افزود: این طرح در استان کرمان در دو شهر سیرجان و رفسنجان در کرمان کلید می‌خورد.
انتهای پیام/*

برچسب ها: پست ، جهانی ، سیماک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار