معاون سازمان دامپزشکی کشور:
معاون توسعه مدیریت منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان کرمان جزء استان‌های پاک در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که این نشان از همکاری دستگاه‌های اجرایی وعملکرد خوب پست‌های قرنطینه در سطح استان است.
کد خبر: ۶۶۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 10 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از فارس؛ حضور مومنی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و مسؤولان شهرستان انار ساختمان دامپزشکی شهرستان انار در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با زیربنای 210 متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 560 میلیون تومان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مؤمنی معاون توسعه مدیریت منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایجاد پست‌های قرنطینه به ویژه در استان‌های شرقی و مرزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اگر عملکرد سال گذشته استان کرمان در بحث بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بررسی شود استان کرمان جزء استان‌های پاک در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که این نشان از همکاری دستگاه‌های اجرایی وعملکرد خوب پست‌های قرنطینه در سطح استان است که جای تشکر و قدردانی دارد.

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در شهرستان انار بیش از 3 هزار گاو و بیش از 42 هزار گوسفند و 600 نفر شتر وجود دارد.

وی افزود: ایجاد پست قرنطینه در حدود 30 کیلومتری شهرستان انار بین استان یزد و کرمان کمک موثری برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق ورود پرندگان زنده و یا کودهای آلوده در سطح استان داشته است.

رشیدی عنوان کرد: جاده یزد - کرمان جاده‌ای ترانزیتی است که برای متوقف کردن کامیون‌ها برای بررسی در پست قرنطینه نیاز به یک مسیر فرعی طولانی همراه با علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت‌گیر دارد که برای ایجاد این مسیر از سوی دامپزشکی استان تدابیری اندیشه شد.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شد در آینده‌ای نزدیک یک ایستگاه نیروی انتظامی در کنار پست قرنطینه ایجاد تا پست قرنطینه بتواند با توان و پشتوانه بهتری عمل کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار