مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در بخش غیر دولتی ۹۱۶ مدرسه در استان در حال فعالیت است گفت: مدارس غیردولتی استان ۱۰ درصد رشد داشته و قریب ۱۰۱ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۶۷۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 25 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، احمد اسکندری‌نسب در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه 601 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل بودند اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 625 هزار دانش‌آموز در سامانه تحصیلی استان کرمان ثبت شده است و پیش‌بینی ثبت 5 هزار دانش‌آموز دیگر را هم داریم.

وی با اشاره به وجود 29 هزار کلاس درس در استان کرمان گفت: این تعداد کلاس در 7 هزار 680 مدرسه در استان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در بخش غیر دولتی 916 مدرسه در استان در حال فعالیت است عنوان کرد: مدارس غیردولتی استان 10 درصد رشد داشته و قریب 101 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان در حال تحصیل هستند.  

وی با اشاره به وجود 106 باب مدرسه شبانه‌روزی در استان کرمان بیان کرد: در این مدارس 27 هزار و 565 دانش‌آموزان روستایی و عشایر درس می‌خوانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه رویکرد خوبی در ورود خیرین مدسه‌ساز در استان شده است عنوان کرد: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ساخت هزار و 763 کلاس درس را در استان انجام دادند که از این تعداد 400 کلاس در حال اجراست.

وی به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در استان اشاره کرد و افزود: پوشش مقطع دبستان در استان 98.24 درصد، مقطع متوسطه اول 97 درصد و متوسطه دوم 82 است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه مقطع پیش دبستانی در استان به واسطه اهمیتی که داشته اجباری شده است گفت: 3 هزار و 252 نفر متقاضی نقل و انتقال در سال جاری در استان داشتیم که 2 هزار و 200 نفر در استان جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به بحث ساماندهی و تجهیز مدارس در استان کرمان بیان کرد: 14 میلیارد اعتبار آموزش و پرورش استان کرمان است که تاکنون 10 میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی 40 هزار دانش‌آموز متوسطه اول در سال گذشته انجام شده است گفت: 41 درصد دانش‌آموزان استان کرمان به رشته فنی و 59 درصد دانش‌آموزان در رشته نظری وارد شدند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 هزار دانش‌آموزان اتباع خارجه در استان کرمان درس می‌خوانند و هیچ حمایتی از سوی هیچ ارگانی در این رابطه از آموزش و پرورش نمی‌شود افزود: امیدواریم بتوانیم سند تحول بنیادین را در کف مدارس استان اجرایی کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار