رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اعلام کرد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برنامه های اولویت دار استان کرمان با کار کارشناسی در قالب 14 عنوان تبیین و به تصویب ستاد استان رسیده که باید زودتر به مرحله اجرایی برسد.
کد خبر: ۶۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 26 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "جعفر رودری" در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: 224 پروژه اقتصاد مقاومتی به تصویب ستاد رسیده که 157 مورد در بخش دولتی و 67 مورد در بخش غیردولتی است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری موردنیاز برای پروژه های بخش دولتی 14 هزار میلیارد تومان است که تقریبا 2300 میلیارد تومان انجام شده، افزود: در پروژه های بخش خصوصی تاکنون 10 هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که برای اجرای همه پروژه ها 41 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

رودری تصریح کرد: در مجموع تاکنون 12 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان داشته ایم که 55 هزار میلیارد تومان برای اتمام و بهره برداری همه پروژه ها نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: این عدد برابر با نیمی از سرمایه گذاری کل استان در سال است که برای نرخ رشد هشت و نیم درصد نیاز به سرمایه گذاری سالانه 24 و نیم میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی بیش از 22 هزار شغل در استان ایجاد می شود، افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم باید سالانه ایجاد 35 هزار شغل را در استان داشته باشیم، با پروژه های اقتصاد مقاومتی بخش عمده ای از اهداف اشتغال محقق می شود.

رودری اظهار کرد: 112 پروژه اولویت دار استان احصاء شده تا تمرکز پیگیری ها روی این پروژه ها باشد و با اجرای این طرح ها بیش از 19 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی بخش دولتی در مجموع 47 درصد و بخش خصوصی 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: برنامه های اولویت دار استان کرمان با کار کارشناسی در قالب 14 عنوان تبیین و به تصویب ستاد استان رسیده که باید زودتر به مرحله اجرایی برسد.

رودری با بیان اینکه مسوولیت هر کدام از برنامه ها مشخص است و معتقدیم تمرکز بر این برنامه ها می تواند بخش عمده ای از مسائل استان را حل و فصل بکند تصریح کرد: سه محور در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان تحرک و پویایی، بالا بردن مقاومت اقتصادی و نگاه راهبردی مطرح است که در این برنامه ها همه موارد لحاظ شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار