یک مقام قضایی هشدار داد:
رئیس دادگستری شهرستان شهربابک از اختصاص مکانی از سوی شهرداری  برای ارائه مشاوره به بانوان شهربابکی خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی با حضور ادارات و دستگاه های مختلف در جهت تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در شهربابک تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶ 28 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "رمضان آقا محمدی" در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهربابک اظهار کرد: ریشه موضوعات اجتماعی به خانواده بر می گردد و اگر خانواده کارکرد واقعی خود را از دست دهد، نمی توان ناهنجاری های اجتماعی را به راحتی کنترل کرد.

وی به استفاده بیش از حد افراد از تلفن همراه و فضای مجازی اشاره کرد و بیان کرد: متأسفانه شرایط به گونه ای پیش می روند که متوسط زمان گفتگو اعضای خانواده ها به شدت  رو به کاهش است به نحوی که طبق برخی گزارش ها  در برخی موارد میزان گفتگوی مفید و موثر زوجین به کمتر از 30 دقیقه رسیده است که این یک  چالش جدی را به وجود آورده است.

این  مقام قضائی بر اهمیت آموزش های قبل،حین و بعد از ازدواج تاکید کرد و گفت: با آموزش قبل از ازدواج می توان تعارضات خانوادگی را کاهش داد و  بایستی  ارتباط منطقی و صحیح با جوانان برقرار کرد.

آقا محمدی تصریح کرد: باید مهارتهای زندگی و درست زندگی کردن به زوجین و خانواده ها آموزش داده شود زیرا همواره فرزندان از خانواده الگو برداری می کنند.

 

مهریه سنگین تضمین کننده قوام و دوام زندگی نمی باشد

 

وی با بیان  اینکه وجود برخی از آداب و رسوم غلط اجتماعی یکی از  مهمترین عوامل طلاق در خانواده ها است،تصریح کرد:مهریه سنگین هیچگاه تضمین کننده قوام ودوام زندگی نمی باشد و تنها چیزی که خوشبختی زوجین را تضمین می کند،شناخت مناسب زوجین از یکدیگر است

 

وی بیان کرد: هم کفو بودن یکی از شرایط اساسی در ازدواج می باشد که دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید زیادی داشته است.

 

بیشتر طلاق ها در بازه سنی 25 تا 30 سالگی به وقوع می پیوندد

 

رئیس دادگستری شهربابک در ادامه به بیان برخی آمارهای  کشوری در حوزه آسیب های اجتماعی پرداخت و افزود: آمارها بیانگر این مطلب است که بیشتر طلاق ها دربازه  سنی 25 تا 30 سالگی به وقوع می پیوندد

 

 این مقام قضائی با اشاره به اینکه میزان ازدواج در بسیاری از شهرها رو به کاهش است که این امر معضلات اجتماعی به دنبال دارد، گفت:ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95، هشت درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه زنگ خطر جدی آمار طلاق در کشور به صدا در آمده است و آمارها نشان می دهد که 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی و 30 درصد از آنها در سال اول زندگی  اتفاق می افتد بیان کرد: فرزندان طلاق بیشتراز سایر فرزندان به رفتارهای پرخطر از قبیل( مصرف دخانیات ومشروبات الکلی، خشونت و روابط جنسی نا امن  و اقدام به خودکشی) تمایل دارند.

 

رئیس دادگستری شهربابک با بیان اینکه خانمها بیشتر از آقایان در طلاق آسیب می بینند و 80 درصد فرار دختران ریشه در مشکلات خانوادگی دارد یادآور شد: محبوبترین بنا نزد خداوند ازدواج است و در مقابل مبغوض ترین و منفورترین بنا نزد خداوند طلاق است.

 

وی همکاری و درک متقابل در مقابل رقابت منفی و طلبکارانه، دگرگرایی فکری بجای گاردگیری، پرهیز از تحریکات اطرافیان، ضوابط اخلاق تربیتی در برابر ابراز تکانه های لرزشی و شوک آور و تلاش برای حفظ استقلال زندگی زناشویی و پرهیز از وابستگی مقطعی با اطرافیان نزدیک را از مهمترین راهکارهای کاهش طلاق برشمرد

 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهربابک بیان کرد: امید است که زوجین جوان در صورت بروز هرگونه مشکل در روابط یکدیگر، با مراجعه به روانشناس و پرهیز از هرگونه اقدام عجولانه در برخورد با موضوعات و مشکلات، سعی در پیدا کردن بهترین راه برای حل موضوع داشته باشند و گذشت و قدرت چشم پوشی را در رابطه با یکدیگر تقویت نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار