فرماندار کرمان خبر داد:
فرماندار کرمان با اشاره به اینکه 60 درصد از متکدیان به صورت حرفه ای به تکدی گری می پردازند؛ گفت: برای حل مشکل متکدیان در وهله اول باید در سطح جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد تا مردم به آن ها کمک نکنند و در وهله دوم برای ساماندهی متکدیان همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۶۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 29 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "علی بابایی" در ستاد ساماندهی متکدیان گفت: در بحث متکدیان در سال 96 تعداد 703 نفر و در سال 97 تاکنون تعداد 369 نفر از متکدیان در شهر کرمان دستگیر شده‌اند که طبق آمار 35 درصد کل متکدیان مربوط به تبعه‌های افغانی و پاکستانی است.

بابایی با اشاره به اینکه 60 درصد از متکدیان به صورت حرفه‌ای به تکدی‌گری می پردازند؛ گفت: برای حل مشکل متکدیان در وهله اول باید در سطح جامعه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد تا مردم به آن‌ها کمک نکنند و در وهله دوم برای ساماندهی متکدیان همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در در همین رابطه اعلام داشت: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در استان بحث متکدیان و کودکان خیابانی است که دستورالعمل ساماندهی أن وجود دارد و وظایف دستگاه‌های مختلف نیز در قبال این موضوعات مشخص است.

زهرا موسی‌پور با اشاره به تعداد بالای کودکان کار در شهر کرمان اظهار کرد: باید تلاش کنیم با کمک دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خاصی در این حوزه انجام دهیم و قضیه را به نوعی حل و فصل کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار