مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از ثبت بیش از سه هزار طلاق در هفت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 30 October 2018

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده در جلسه شورای معاونان این اداره کل با اشاره به آمار موجود در زمینه طلاق در استان گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد سه هزار و ۵۵ فقره طلاق در سطح استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: این میزان طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می دهد و باید خانواده ها و دستگاه‌های متولی امر با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمامی امور، زوج و زوجه را مسئولیت پذیر نمایند تا بیش از پیش شاهد کاهش میزان طلاق باشیم.

طالبی زاده با اشاره به تجربیات قضائی خود، دخالت اطرافیان در زندگی مشترک را یکی از دلایل مهم طلاق برشمرد و افزود: وضع مالی نامناسب تنها دلیل طلاق نیست و در هفت ماهه نخست سال جاری در شهر کرمان هزار و ۵۰ طلاق ثبت شده و بسیاری از این طلاق ها متعلق به افرادی با بضاعت مالی مناسب بوده اند.

وی تصریح کرد: آمارهای ثبت شده حاکی از آن است که در هفت ماهه نخست سال جاری در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج، ۱۹ طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: آمارهای پنج سال گذشته نیز نشان می دهد که حدود یک پنجم ازدواج های صورت گرفته به طلاق ختم می شوند.

طالبی زاده در ادامه با اشاره به تشکیل سه هزار و ۳۹۳ پرونده مطالبه مهریه در هفت ماهه نخست سال جاری در واحدهای اجرای ثبت استان گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌ های مطالبه مهریه در ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح می شوند و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع داده خواهد شد و این امر تاثیر زیادی در افزایش حجم کاری ادارات اجرا داشته است.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته در استان کرمان تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۱۴۳ مورد واقعه ازدواج در هفت ماهه نخست سال جاری در سطح استان ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۶ میزان ۱۴ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار