مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر در استان ۱۱.۱ میلیون متر مکعب آب به حجم سدهای استان اضافه کرده است گفت: در حال حاضر حجم آب سدهای استان کرمان بیش از ۵۰ درصد ظرفیت آنها است.
کد خبر: ۶۷۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 02 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، ابراهیم علیزاده طی گفت‌و‌گویی که با تسنیم داشت اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری یعنی از اول مهر‌ماه سال 97 تا‌کنون 16.1 میلی‌متر بارندگی در استان کرمان داشتیم در صورتی که سال قبل در این مدت مشابه بارندگی ما صفر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی بلند مدت نیز تا به حال 2.6 میلیمتر بوده و بیش از 500 درصد بارش بارندگی نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت که تا به حال داشتیم بیشتر بوده است گفت: بارندگی‌های اخیر در استان کرمان 11.1 میلیون متر مکعب آب به حجم سدهای استان اضافه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خاطر‌نشان کرد: حجم سدهای استان کرمان که در حال بهره‌برداری هستند 582 میلیون متر مکعب است که با بارندگی‌های اخیر نزدیک به 294 میلیون متر مکعب از 582 میلیون متر مکعب حجم آب دارند.

وی با اشاره به اینکه سدهای در حال بهره‌برداری استان شامل سد جیرفت، نساء بم، بافت و سیرجان هستند افزود: در حال حاضر حجم آب سدهای استان کرمان بیش از 50 درصد ظرفیت آنها است.

علیزاده با بیان اینکه پیش‌بینی شده که تا پایان آذر‌ماه امسال و فصل پائیز بارندگی‌های خوبی داشته باشیم و امیدواریم همین‌گونه باشد گفت: در بارندگی‌های اخیر جنوب استان بارندگی خوبی نداشته و بارش باران بیشتر در شمال استان بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین بارندگی مربوط به ایستگاه دهبکری با 102.5 میلی‌متر بارندگی و کمترین بارندگی در استان نیز مربوط به بم با 5 میلی‌متر بارندگی است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار