مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به فوت یک هزار و 100 نفر در تصادفات جاده ای استان در سال گذشته گفت: تصادفات ما چیزی در حد فاجعه است.
کد خبر: ۶۷۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 08 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، "خلیل اله همایی راد" در همایش شهرداران استان کرمان اظهار کرد: بخشی از امنیت مربوط به امنیت ملی و مربوط به تمامیت ارضی کشور و حوزه عملکرد نیروهای مسلح است.

وی افزود: آنچه ما انجام می‌دهیم مربوط به امنیت عمومی است و تأمین امنیت، نظم پایدار و انسجام اجتماعی و از بین بردن هر نوع هراس در جامعه است.

همایی تصریح کرد: در سال 94 سند توسعه نظم و امنیت استان کرمان تدوین شد که در این سند که نقشه راه امنیتی استان است، دو رویکرد اصلی پیش‌بینی و پیشگیری و مسوول سازی و همراه سازی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: امنیت وظیفه همگانی است و صرفاً محدود به نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، ارتش و دستگاه قضایی نیست و همه در بحث امنیت نقش دارند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه امنیت دو وجه عینی و واقعی و امنیت روانی را شامل می شود، گفت: ممکن است امنیت باشد، اما احساس امنیت وجود نداشته باشد و اینجاست که می‌گوییم امنیت ذهنی مخدوش شده است.

وی با اشاره به دو سطح امنیت سلبی و ایجابی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و تک تک شهروندان در حوزه امنیت ایجابی نقش دارند و آموزش می‌تواند به امنیت ایجابی کمک کند که شهرداران باید به آموزش توجه کنند.

همایی با اشاره به برگزاری تعداد 691 جلسه شورای تأمین استان کرمان در سال 96 عنوان کرد: امنیت اتفاقی نیست و بابت همه رخدادهایی که ممکن است به وقوع بپیوندد، در شورای تأمین و با رویکرد پیش‌بینی و پیشگیری بحث می‌شود و 4 هزار و 538 مصوبه در زمینه مسائل امنیتی داشته‌ایم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تأکید بر لزوم نصب سیتم‌های پایش تصویری گفت: آثار این امر در حوزه ایمنی شامل کاهش تصادفات، کاهش تلفات، کاهش پرداخت دیه توسط بیمه‌ها و ... است.

وی افزود: تصادفات ما چیزی در حد فاجعه است و یک هزار و 100 نفر فوتی های تصادفات استان کرمان است.

همایی تصریح کرد: با افزایش نصب دوربین ها، در هفت ماهه امسال آمار تلفات حوادث جاده ای استان، 18 درصد کاهش داشته و این به این معنی است که 134 خانواده کمتر آسیب دیده اند.

وی با اشاره به افزایش سرقت ها، در سال جاری گفت: باید شهرداری ها نسبت به نصب دوربین اقدام کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار