مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با بیان اینکه برداشت زعفران از ابتدای آبان‌ماه در زرند آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می شود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۶۷۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 08 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، علی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه کشت و کار زعفران به عنوان یک محصول اقتصادی در این شهرستان رونق ویژه‌ای دارد اظهارداشت: در حال حاضر 340 هکتار از باغات شهرستان زرند به محصول زعفران اختصاص دارد.

وی با اعلام اینکه برداشت زعفران از ابتدای آبان‌ماه در زرند آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود 800 تا 1000 کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به اینکه از مزارع دهستان دشتخاک بیشترین مقدار زعفران در این شهرستان برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: زرند رتبه نخست استان را در زمینه برداشت زعفران دارد.
وی با بیان اینکه از مزارع زعفران زرند در هر هکتار 3 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند تا کیفیت محصول حفظ شود.

زارعی با بیان اینکه در سال گذشته که سال آور زعفران بود، هزار و 800 کیلوگرم زعفران از مزارع زرند برداشت شد، افزود: قیمت هرکیلوگرم زعفران بین 10 تا 12 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: کشت زعفران با دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها و همچنین پایین بودن نیاز آبی این محصول، در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار