معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ۴ میلیون تن تولیدات کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: نبود صنایع تبدیلی در جنوب کرمان مشکل اصلی کشاورزی این منطقه است.
کد خبر: ۶۷۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵ 09 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمدعلی جوادی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار داشت: نظام ما از ظرفیت‌های گذشته استفاده کرده و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه امنیت غذایی گام‌های موثری در جامعه برداشته است بیان کرد: تاکنون در این امر حیاتی گام‌های بزرگی برداشته شده و همچنان در تلاش هستیم که امنیت غذایی مردم را به نقطه مطلوب برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر تحریمی آثار منفی به دنبال دارد اما مطلق نیست و ما تاکنون توانسته‌ایم با تحریم‌های ظالمانه بیگانگان به‌خوبی بجنگیم و موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است عنوان کرد: این منطقه در سال 4 میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد که به تنهایی از خیلی از استان‌های کشور تولید آن بیشتر است و این نشان از ظرفیت عظیم این منطقه دارد.

جوادی بیان کرد: شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی است که این مسئله یک افتخار برای کشور است و امیدوارم بتوانیم در این منطقه کارهای زیادی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در جنوب کرمان رخ داده است، افزود: مشکل ما فقط نبود صنایع تبدیلی در این منطقه است که باید دولت به این منطقه توجه جدی داشته باشد و باید صنایع تبدیلی را در این منطقه سه برابر کنیم و این مهم با وحدت مدیران بخش کشاورزی محقق می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت مسئله آب در کشور و به‌ویژه در استان کرمان گفت: باید در حوزه گسترش طرح‌های آبیاری نوین بیش از گذشته کار کنیم.

وی با بیان اینکه چهار استان کشور به عنوان پایلوت الگوی کشت انتخاب شده‌اند که جنوب کرمان نیز جز این چهار استان است افزود: با توجه به مشکلات کشاورزی که در جنوب استان کرمان وجود دارد امیدوارم بتوانیم در برطرف کردن این مسائل موفق شویم.

جوادی با اشاره به اینکه جنوب کرمان منطقه‌ای با پتانسیل بالا و ظرفیت‌های بی‌نظیر است و نگاه دولت به این منطقه است بیان کرد: برای بخش کشاورزی باید نیروی متخصص استخدام شود که برای این مهم تدابیری در وزارتخانه اندیشیده شده است.

وی افزود: طرح پرورش مدیران آینده جهاد کشاورزی را در دستور کار داریم و در جنوب کرمان این مهم نیز انجام شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار