معاون سازمان پدافند غیرعامل در کرمان:
معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل باید فهم مشترک ایجاد شود و سطح همکاری و یاری بین نهادها افزایش یابد گفت: زیرساخت‌های دانش و پژوهش و زیرساخت‌های اقتصادی باید اصلاح و بهبود پیدا کنند.
کد خبر: ۶۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶ 09 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، سردار محمدحسین آل‌اسحاق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را مانند سیستم دفاعی درون بدن می‌دانند که کشور را از داخل قوی می‌کند اظهار داشت: دفاع یک موضوع ذاتی، فطری، قلبی، شرعی و عقلی است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپرسیم که چرا به دفاع پرداخته‌اند قطعاً جواب می‌دهند به پیروی از دستورات امام راحل بوده است یادآورد شد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس با امکانات بسیار کم دشمن بعثی را به عقب راندیم و با توکل به ‌خدا و ائمه(ع) از حریم جمهوری اسلامی دفاع‌ کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه این نوع دفاع ‌در دسته دفاع عامل قرار می‌گیرد افزود: در بحث ‌پدافند غیرعامل دفاع را بدون تجهیزات تعریف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اصول اولیه پدافند غیرعامل به بحث فردی و اجتماعی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: در گذشته دیوارهایی که به‌دور شهرها کشیده می‌شد که نوعی پدافند غیرعامل بوده است.

آل‌اسحاق بیان کرد: حضرت علی(ع) در جنگ‌ها می‌فرمودند که باید پناهگاه و اردوگاه نیروها در دل کوه باشد تا از هجوم و حمله دشمن حفظ شود.

وی با بیان اینکه چند مولفه در پدافند غیرعامل تعریف شده است عنوان کرد: ارتقاع بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تسریع در مدیریت بحران از جمله این مولفه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: آنچه که در بحث ظرفیت‌های استان باید به آن‌ توجه شود این است که مدیرکل پدافند غیرعامل استان به تنهایی نمی‌تواند مقدمات را فراهم کند بلکه باید فهم مشترک ایجاد شود و سطح همکاری و یاری بین نهادها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در استان کرمان بسیار خوب است و اقدامات مثبتی شکل گرفته گفت: باید نیازهای مردم را فراهم کرد و از آنها حفاظت کرد که این نیازها شامل آب، نان و غیره می‌شود.

آل‌اسحاق با بیان اینکه برای تأمین خدمات مورد نیاز روزمره مردم ما طرح و برنامه باید داشته باشیم افزود: زمانی که به زیرساخت‌های حیاتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در مواردی اشکال وجود دارد یا ممکن است مشکل به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت ما برق اضطراری ندارند و اگر برق قطع شود شاهد صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها هستیم گفت: بعضی بیمارستان‌های ما هم برق اضطراری ندارند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های کشور ما نیروی انسانی است افزود: آنچه در هشت سال دفاع مقدس باعث پیروزی ما شد نیروی انسانی متعهد و متوکل به خدا بود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های دانش و پژوهش و زیرساخت‌های اقتصادی باید اصلاح و بهبود پیدا کنند بیان کرد: حوزه پدافند غیرعامل حوزه بسیار وسیعی است که از جمله مهم‌ترین آن زیرساخت آموزش و پژوهشی است که آموزش و‌پروش‌ و ‌آموزش عالی باید ویژه به این موضوع بپردازند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار