بخش چترود از توابع شهرستان کرمان بیشترین سطح باغ‌های انار استان کرمان را به خود اختصاص داده و کم‌کم روزهای پایانی برداشت انارهای شیرین و آبدار آن فرا می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 12 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، بخش چترود از توابع شهرستان کرمان بیشترین سطح باغ‌های انار استان کرمان را به خود اختصاص داده، با آغاز فصل برداشت انار در مهر ماه انارهای درشت و شیرین چترود با دانه‌های سرخ خود خودنمایی می‌کند و کم‌کم روزهای پایانی برداشت آن فرا می‌رسد.

 
پیش‌بینی برداشت بیش از 2 هزار تن انار از باغ‌های چترود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در این زمینه گفت: شهر چترود قطب تولید انار در شهرستان کرمان است و از 280 هکتار باغ انار در این منطقه، 250 هکتار آن بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار تن انواع انار ملس، میخوش‌، کیوانی، شیرین بی‌هسته و دانه سفید از باغات این شهر برداشت و روانه بازار شود.

احمد مسعودی با اشاره به وجود 300 بهره‌بردار انار در منطقه، زمان برداشت انار را از مهر ماه تا اواخر آبان‌ماه اعلام کرد و افزود: در طول این مدت برای 2 هزار 500 نفر روز اشتغالزایی می‌شود.

وی متوسط عملکرد در هرهکتار را 10 تن اعلام کرد و با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت کرم گلوگاه و تولید محصول ارگانیک از کشاورزان منطقه خواست با هماهنگی کارشناسان این مرکز نسبت به جمع‌آوری میوه‌های آلوده و استفاده از دستگاه پرچم‌زدا و نصب تله‌های فرمونی و نوری در زمان مناسب اقدام کنند.
 
محصول کاملا ارگانیک به بازار مصرف عرضه می‌کنم
محمود رمضانی از باغداران منطقه نیز به خبرنگار فارس گفت: 2 هکتار باغ انار دارم و به طور متوسط بین 50 تا 60 تن انار در هر هکتار برداشت دارم و باغ خود را به سیستم نوین آبیاری مجهز کردم.

این کشاورز نمونه ادامه داد: با استفاده از توصیه‌های کارشناسان موفق شدم بیشترین محصول انار را در واحد سطح برداشت و محصول کاملا ارگانیک به بازار مصرف عرضه کنم.
وی مبارزه با کرم گلوگاه در زمان مناسب را از مهمترین عوامل افزایش تولید محصول خود عنوان کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار