سخنگوی مجمع نمایندگان کرمان عنوان کرد:
سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: کار انتقال آب از خلیج فارس 40 درصد پیش رفته است و در پی آن هستیم که آب دریای عمان را به کرمان منتقل کنیم و بررسی‌های لازم صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۷۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، احمد انارکی‌محمدی در حاشیه چهارمین نمایشگاه مطبوعات کرمان در جمع خبرنگاران، خشکسالی‌های پیاپی را چالش جدی مردم کرمان دانست و اظهار داشت: این خشکسالی در همه مناطق کرمان دیده می‌شود اما بیشترین زیان را شهرستان‌هایی تحمل می‌کنند که اقتصادی تک محصولی دارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی همدل، همراه و هم‌کلام هستند، با همراهی دولت توانسته‌ایم برنامه‌های خوبی ارائه کرده و طرح‌ها را به صورت جدی پی بگیریم.

حل شدن موضوع انتقال آب از صفارود 
انارکی‌محمدی بیشترین چالش مردم کرمان را مساله آب بیان و تاکید کرد: برخی از طرح‌های دولت در زمینه آب به اتمام رسیده، برخی در حال اجرا و برخی نیز مشکلات آن حل شده که در حال آغاز هستند.
وی از حل شدن موضوع انتقال آب از صفارود خبر داد و گفت: انتقال آب از خلیج فارس نیز در حال اجرا بوده که 40 درصد آن پیش رفته است و در پی آن هستیم که آب دریای عمان را به کرمان منتقل کنیم، بررسی‌های لازم صورت گرفته و دنبال آن هستیم بتوانیم این موضوع را به خوبی آغاز و پایان دهیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها استان کرمان نیست که با چالش آب مواجه است، بیان کرد: مردم قاره سبز نیز با این چالش روبه رو است و از بین رفتن بسیاری از محصول ذرت کشورهای اروپایی را به چشم دیده‌ام.

وی اقدامات انجام شده در زمینه بهینه‌سازی مصرف برق را بسیار خوب خواند و ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات، آبیاری تحت فشار بوده که با حمایت دولت و جهاد کشاورزی خوب پیش رفته و به خوبی نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در استان کرمان 300 هزار هکتار زمین داریم که آب آن‌ها مجاز بوده ولی زمین غیر مجاز داشتند که با این طرح‌های تشویقی توانستند به نتیجه خوبی برسند.

استان کرمان از نظر جاده و استانداردهای آن بسیار ضعیف و فقیر است
سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان از تقویت بانک‌های استان کرمان گفت و تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان و همین‌طور کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه تقویت بانک‌های استان کرمان قدم‌های بسیار خوبی برداشتند که امروز متاسفانه روند آن اندکی کند شده است.

انارکی‌محمدی استان کرمان را از نظر جاده و استانداردهای آن بسیار ضعیف و فقیر خواند و تاکید کرد: استان کرمان از این نظر ضربه‌های بسیار زیادی را به خود دیده و شاهد تصادف‌های متعددی نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: چندین جلسه با وزیر داشته‌ایم که البته برای زمانی بود که هنوز رای اعتماد به ایشان صورت نگرفته بود، درخواست‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم جلسات جدیدی را داشته باشیم و بتوانیم استان کرمان را از نظر جاده و استانداردهای مربوط به ان را به استانداردها نزدیک کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از امهال سه ساله وام‌های با تاخیر کشاورزان خبر داد و گفت: کسانی که مهر ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه امسال، مهلت وام آنان پایان یافته باشد، وام آنان برای مدت سه سال امهال خواهد شد.
برخی از شهرستان‌های همجوار صنایع مس، آلایندگی آن را تحمل می‌کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه در بخش معادن کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است از درآمد یک درصدی صنایع برای مناطقی خبر داد که دچار ضرر و زیان از این صنایع شده‌اند.

انارکی‌محمدی ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان کرمان همجوار صنایع مس هستند و آلایندگی آن را تحمل می‌کنند، علاوه بر این آب، مزارع، دام و سایر بخش‌های زندگی آنان نیز در مخاطره جدی قرار گرفته که این طرح می‌تواند تا حدود زیادی حل کند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در ادامه با تأکید بر همدلی میان مسوولان کشور عنوان داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید زیادی داشته‌اند و امیدوارم با این رویکرد بتوانیم تحریم‌ها را که مشکلات ما را چندین برابر کرده است را پشت سر بگذاریم.

وی با گلایه از تأخیر در انتخاب استاندار کرمان ابراز داشت: از همان روز بعد از پذیرفته شدن استعفای استاندار، پیشنهادات خود را ارائه کردیم و چند روز قبل نیز نامه‌ای به استاندار نوشته و آن را ذکر کردیم.

وی ادامه داد: ما چند ماه وزیر نداشتیم و چند ماه هم هست که فاقد استاندار هستیم این مطالبه جدی ما و مردم کرمان است که بعد از چند ماه بتوانیم در کرمان استاندار داشته باشیم.

وی دو تابعیتی بودن سرپرست فعلی استانداری کرمان را تشخیص وزارت اطلاعات دانست و تأکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که ایشان تابعیت مضاعف دارد، دو تابعیتی کسی است که از تابعیت جمهوری اسلامی خارج شده باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار کرمان همزمان با 14 استاندار کشور انتخاب می‌شود، تصریح کرد: طبق شنیده‌های ما از دولتی‌ها، حکم دکتر فدایی برای تصدی استانداری کرمان زده خواهد شد، اما شاید طور دیگری پیش برود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار