مدیرکل دارایی استان کرمان با بیان اینکه ۶۹۰ میلیارد تومان بدهی استان به پیمانکاران است که می‌تواند از طریق اوراق تسویه شود گفت: کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی استان مشهود است و ۴۵ روز فرصت داریم از این اسناد برای پرداخت این بدهی استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ 13 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، حمید شیخ‌اسدی امروز در جلسه مدیران و ذی‌حسابان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان که با حضور محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: هفت دستگاه اجرایی در استان کرمان ماموریت‌های وزارت اقتصاد را انجام می‌دهند.

وی با ارائه گزارش شش ماهه نخست سال 97 گفت: بانک‌ها وظیفه خطیری در راستای تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری در استان برعهده دارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه بانک‌‌ها در سال‌های اخیر مشکلات زیادی داشتند که حمایت نمایندگان مجلس را می‌طلبد افزود: متأسفانه میزان معوقات سیستم بانکی، شبکه بانکی را ضعیف کرده و باعث شده تا روند سرمایه‌گذاری در استان‌ها با مشکل روبه‌رو شود.

وی با اشاره به اینکه چهار شرکت بیمه‌ای استان دارای حق بیمه 2 هزار و 700 میلیاردی هستند که نسبت به سال قبل رشد دارند عنوان کرد: هزار و 17 سهم در بورس منطقه‌ای استان معامله شده که نسبت به مدت مشابه قبل تغییر چندانی نداشته اما از نظر ارزش افزایش داشتیم.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه در حوزه گمرک، صادرات استان 26 درصد کاهش و واردات استان 111 درصد افزایش داشته است گفت: 5 هزار و 677  میلیارد ریال وصولی مالیاتی استان در شش ماهه نخست امسال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات خوبی آغاز شده است افزود: با وجود تحریم‌ها در این حوزه با چالش روبه‌رو شدیم که در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار 44 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری از وزارت اقتصاد را دریافت کردند افزود: پروژه‌هایی که در حال اجرا داریم اجرای مرکز خرید ساروج و دو پروژه خودروسازی در بم است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌ سال از صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در استان می‌گذرد اما هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است بیان کرد: دلایل متعددی از جمله تحریم‌ها و افزایش شدید نرخ ارز باعث این مسئله شده است.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه قرار بود که دولت برق این نیروگاه‌ها را به‌صورت تضمینی خرید کند اما در حال حاضر این خرید با تاخیر انجام می‌شود گفت: هزار و 419  میلیارد تومان وصولی مالیات در هفت ماهه نخست سال جاری در استان بوده که بیش از تعهد استان است.

وی با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای استان 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که 103 درصد افزایش داشته است عنوان کرد: حدود 150 میلیارد تومان اوراق برای پرداخت بدهی دولت و تهاتر پرداخت شده است و تمام ذی‌حسابان و معاونت خزانه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان را درگیر کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه 690  میلیارد تومان بدهی استان به پیمانکاران است که بخش زیادی از آن می‌تواند از طریق اوراق تسویه شود گفت: کم‌کاری در دستگاه‌های اجرایی استان مشهود است و 45 روز دیگر فرصت داریم که از این اسناد برای پرداخت بدهی پیمانکاران استان استفاده کنیم و می‌طلبد در فرصت باقیمانده تمام مدیران استان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده که کار بسیار سختی است و با برنامه‌ریزی و تعامل با مدیران استان انجام شده است افزود: سال گذشته 612 میلیارد تومان مازاد وصولی داشتیم که 10 میلیارد تومان بیشتر به استان برنگشته و می‌طلبد نمایندگان در این حوزه پیگیری کنند تا سهم بیشتری به استان اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار