نماینده مردم رفسنجان در مجلس:
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد صادرات مس از ایران به صورت خام‌فروشی است.
کد خبر: ۶۸۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 18 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، احمد انارکی‌محمدی در نشست گفتمان کارآفرینان با مسئولان در رفسنجان اظهار داشت: کارآفرینان‌ با روحیه خلاقیت و نکته‌سنجی می‌توانند افتخارآفرین باشند و در فضاها و کسب و کارهای جدید تفکرات جدید نقش مهمی دارند.

وی افزود: کسانی که در حوزه ریخته‌گری، صنایع، سیلیس و ... سر رشته دارند به رونق مس کمک کنند و اگر نیاز به آموزش‌ است حتما آموزش‌ها ارائه شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه مردم رفسنجان ۳۱.۵ درصد مالیات نسبت به کل کشور بیشتر پرداخت کردند، ابراز داشت: این رقم نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۳ درصد افزایش یافته بود که با پیگیری‌ها بخشی از آن کم شد.

انارکی محمدی ادامه داد: با توجه به وجود معادن در این شهرستان هر ساله این مالیات افزایش می‌یافت که خوشبختانه کاهش یافته و امیدواریم روند کاهشی را طی کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار کرد: در بحث انتشار سموم کشاورزی در رفسنجان سال گذشته ۱۲۵ واحد سم‌فروشی غیرمجاز تعطیل شد. اراضی پسته به صورت خرده مالکی هستند که مالکان بی‌رویه سموم را منتشر می‌کنند و موجب خسارات به آب و هوا و خاک و سلامت کودکان، مردم و ... می‌شود.

انارکی محمدی در این زمینه ادامه داد: سمپاشی هوایی موفقیت‌آمیز بوده و این موضوع در دست پیگیری است، اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی سمپاشی شود تا از بروز خسارات  جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های روستایی از دو سال گذشته گفت: از دو سال گذشته تا کنون ۲۰ درصد این اعتبار آن هم با بروکراسی‌های اداری جذب شده که امیدواریم ۸۰ درصد دیگر نیز در راستای اشتغال روستایی و طرح‌های زیر ده هزار نفر جذب شود.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: ۹۰ درصد صادرات مس از ایران به صورت خام‌فروشی است که لازم است صنایع پایین‌دستی مس هر چه زودتر راه‌اندازی شود و رونق در این راستا شکوفاتر شود.

وی افزود:۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های صنایع پایین‌دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقدینگی یک هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد در کشور همچنین تصریح کرد: یقیناً اگر این عدد به سمت کار آفرینی و تولید می‌رفت تورم، مشکلات معیشتی و افزایش دلار  نداشتیم.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه وضعیت کنونی دلال‌بازی با دلار به صورت غیرکارشناسی انجام شد و با بی‌تدبیری، دلار روند افزایشی را طی کرد، اضافه کرد: سه هزار نفر کل دلار  کشور را در دست گرفتند و دلار به بالاترین نرخ رسید. نظر رئیس‌جمهور این است که دلار به زیر ۱۰ هزارتومان برسد که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود و قیمت دلار به پایین‌ترین نرخ برسد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار