اعتراض جلیقه زردها ادامه دارد؛
چهارمین دور از تظاهرات ضد دولتی در فرانسه درحالی پایان یافت که حدود ۱۴۰۰ نفر شب را در بازداشتگاه بسر برده و درمجموع ۱۴۰ نفر نیز راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۶۸۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 09 December 2018

به گزارش تابناک کرمان، فرانسه روز گذشته بار دیگر کانون درگیری میان جلیقه‌ زردهای مخالف دولت و نیروهای امنیتی بود.

با سپری شدن شنبه سیاه، «کریستوف کاستنر» وزیر کشور فرانسه شمار معترضینی را که در سراسر کشور دست به تظاهرات زدند، ۱۲۵ هزار نفر اعلام کرد که از این میان، سهم پاریس ۱۰ هزار نفر بود.

این درحالی است که علاوه بر پاریس، دیگر شهرهای فرانسه نظیر «بردو»، «لیون» و «تولوز» نیز صحنه درگیری پلیس و مردم بود.
 نتیجه آنکه طبق اعلام رسمی، در سراسر فرانسه حدود ۱۲۰ معترض و ۲۰ نیروی امنیتی مجروح شدند حال آنکه بنابر اعلام وزارت کشور، نزدیک به ۱۴۰۰ نفر نیز در بازداشت بسر می‌برند.
این در حالی است که «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در کنفرانسی خبری مردم را به گفتگو دعوت کرد و گفت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه به زودی اقداماتی را در راستای تقویت مذاکره و وحدت ملی ارائه خواهد کرد.
فرانسه برای چهارمین هفته متوالی کانون درگیری بود و اگرچه خشونت در تظاهرات دیروز به شدت دفعات پیش نبود، اماکن توریستی و فرهنگی به تعطیلی کشانده شد.
این درحالی است که گزارش‌هایی از خسارت به اموال عمومی نظیر آتش زدن خودروها، حمله به مراکز خرید، کندن درختان و سنگ‌فرش خیابان به گوش می‌رسد.
از سوی دیگر، پلیس برخورد خشونت بار خود را از همان لحظات آغازین تظاهرات آغاز کرد و با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش به سراغ معترضین رفت.
این در حالی است که حدود ۸۰ خودرو زرهی در سطح خیابان‌های فرانسه به‌ویژه شانزه‌لیزه پاریس جولان می‌دادند.
اعتراضات در انتقاد از افزایش قیمت سوخت آغاز شد و رفته رفته دیگر سیاست‌های اصلاحاتی دولت پاریس را نیز پوشش داد تا آنجا که معترضین هم‌ اکنون خواهان استعفای ماکرون هستند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار