بسیاری از نظرات کاربران به این موضوع اشاره دارد که راه مبارزه با گران‌فروشی، نخریدن است، راه مواجهه با دلالی، بی‌اعتنایی و استغنا است نه پیشی گرفتن از یکدیگر برای ثبت‌نام بیشتر!
کد خبر: ۶۸۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 10 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ سه سال و سه ماه و نه روز از بیان متکبرانه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که تحریم‌کنندگان خرید خودرو را ضدانقلاب، گناهکار و خائن نامیده بود؛ می‌گذرد. نعمت‌زاده اکنون رفته است و رویکرد حمایتگرانه او در مقابل انحصارطلبی دو خودروساز داخلی جای خود را به انفعال محض وزرای پس از او، محمد شریعتمداری و اکنون رضا رحمانی داده است.

اگر تقلیل امور متنوع و متعدد وزارت خارجه به موضوع برجام و وزیر برجام خواندن ظریف درست باشد، و اگر تقلیل مسائل پیچیده و چندوجهی وزارت ارتباطات به مسئله تلگرام و وزیر تلگرام دانستن آذری جهرمی صحیح باشد؛ می‌توان رحمانی را نیز وزیر ایران خودرو و سایپا دانست. وزیری که باید راه را بر سودجویی ببندد، مسیر گرانفروشی را هموار کرده و در جمله‌ای دردآور گفته است گرانفروشی ایران خودرو، غیرقانونی نیست. تب و تاب بازار ارز خوابیده، اما برای خودروسازها هیچ سراشیبی قیمتی وجود ندارد. بازار آشفته و دلال‌محور خودرو که هیچ سامان و مدیریتی ندارد، سوژه جدید فضای مجازی شده است. کاربران توئیتر از طمع‌ورزی ایران خودرو به خشم آمده‌اند و با هشتگ «#تحریم_خودروسازان_داخلی» انتقاداتی اساسی به صنعت کم‌بازده و پرضرر اما سودآور خودرو برای خودروساز وارد کردند.

1.علیه شرکت‌ها و مدیران: بسیاری از توئیت‌ها و نظرات کاربران که لحنی خشمگین و در پاره‌ای موارد همراه با عصبانیت است، ایران خودرو را هدف گرفته است. از نظر کاربران، شرکت‌های خودروسازی با وضعی که پیش گرفته‌اند و با ارائه خودروهای کم‌کیفیت، پرمصرف و خدمات کوتاه‌مدت و پردردسر و البته هزینه هنگفت؛ آبرو و اعتبار نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند و به یکی از ناکارآمدی‌های سیستم تبدیل کرده‌اند.

2. دعوت مردم به نخریدن: بسیاری از نظرات کاربران به این موضوع اشاره دارد که راه مبارزه با گران‌فروشی، نخریدن است، راه مواجهه با دلالی، بی‌اعتنایی و استغنا است نه پیشی گرفتن از یکدیگر برای ثبت‌نام بیشتر! محتوای برخی از این توئیت‌ها، نقد عادات فرهنگی و رفتارهای اجتماعی ایرانی‌هاست. به تعبیر ساده‌تر، خودروساز بازار را می‌سنجد و وقتی عطش خرید می‌بیند، به بالا بردن قیمت‌ها تمایل پیدا می‌کند.

 

3. ارائه راهکار: گروه سوم کاربران تحریم خودرو در فضای مجازی را گام اول یک حرکت عمومی برای اصلاح صنعت خودروسازی می‌دانند و بر این باورند که اگر افتضاحات مدیریتی و سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی‌های قارون‌مآبانه مافیای خودرو نباشد، توان، دانش و ابتکار و انگیزه ایرانی می‌تواند خودروهایی با کلاس جهانی تولید کند. خودروهایی که تلفات مهیب جاده‌ای نداشته باشد، آلودگی هوا به بار نیاورد و با استانداردهای معقول یک زندگی متوسط همخوانی داشته باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار