پیشنهادات: 1- ارزیابی و کنترل کلیه امورات اجرائی در هر رشته. 2- معین نمودن نقاط ضعف و قوت کلیه طرح های اجرا شده مخصوصاً در بخش آب و خاک (قنوات، سدهای خاکی، انتقال آب، آبیاری تحت فشار، بندهای انحرافی، پخش سیلابها، آبخیزداری) 3- مکتوب و تهیه نمودن سیمای واقعی زراعی استان (آب و خاک، زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، دامپروری) 4- برنامه ریزی برای اعمال راهکارهای مطالعه شده از سیمای واقعی کشاورزی استان. امید است که با بهاء دادن به موارد کارشناسی شده ارگان مسئول کشاورزی استان در سالهای آینده از رتبۀ یکی به آخر کشوری کمی ترقی نماید.
کد خبر: ۶۹۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ 18 December 2018

به گزارش تابناک کرمان، استان کرمان وسیع‌ترین استان کشور، با تنوع آب و هوایی و استعدادهای زراعی، باغی، گیاهان دارویی یا پرورش ماهی، زنبورداری و ... می باشد. متولیان و مسئولین بخوبی از این ظرفیت ها مطلع و برای آنها روشن است که با بهره برداری صحیح و اصولی و منطبق بر موازین علمی می‌توان سطح و راندمان تولیدات را بخوبی بالا برد. حداقل کارآئی سیستم های آبیاری تحت فشار را بخشهای خصوصی درک می کند. مثلاً در تکاب شهداد سیستم های آبیاری تحت فشار بارانی را با کیفیتی مدیریت و اجراء می نمایند که بخش های دولتی از آنها آموزش می بینند. مدرن کردن و به روز نمودن یافته های علمی دانشمندان در امور تولیدات کشاورزی برای انسان های امروزی شگفت آور وخیره کننده شده. لذا می طلبد که با بررسی و رفع نارسائیهای استانمان در بخش های مختلف توجه به همت والای کارشناسی داشته باشیم. با آگاه نمودن کشاورزان مثلاً آبیاری غرقابی را بتدریج تبدیل به آبیاری مدرن و پیشرفته نمائیم. بررسی های کارشناسی بیشتر نشان داده است, که تنها با کار کارشناسی پیوسته و جلب اعتماد کشاورزان می توان در اجرائی نمودن این پارامترها، موفق شد. جمع بندی همه مواردی که خبر از نیاز استان به کار کارشناسی کشاورزی برای بالا بردن راندمان تولید را می دهد، خبر رتبه ارگان مسئول استان کرمان یکی به آخر خیلی جای تأسف و تعمق دارد. سازمانی که در بخشهای زراعت، باغبانی، آب و خاک، حفظ نباتات، دامپروری، از نعمت با تجربه ترین مهندسین متخصص و با مهارت بالا برخوردار است چگونه است که چنین رتبه ای را کسب می نمایند. بررسی های بیشتر میتوان دلایل را به شرح ذیل جمع بندی نمود.

1- عدم برنامه ریزی برای به کار گرفتن کارشناسان با تجربه و دارای مهارت علمی و اجرائی در هر رشته.
2- عدم برنامه ریزی برای شناخت از پارامترهای مرتبط با امور کشاورزی، نهادینه نمودن و انتقال آنها،
3- رواج نداشتن تنظیم و تهیه گزارش کارشناسی از ماموریتهای کارشناسی که انجام می گردد.
4- نداشتن جمع بندی از گزارشات کارشناسی و نتیجه گیری برای شناخت ضعفها و نارسائیها و پیدا کردن راهکار برای بررسی و بر طرف نمودن آنها.
پیشنهادات:
1- ارزیابی و کنترل کلیه امورات اجرائی در هر رشته.
2- معین نمودن نقاط ضعف و قوت کلیه طرح های اجرا شده مخصوصاً در بخش آب و خاک (قنوات، سدهای خاکی، انتقال آب، آبیاری تحت فشار، بندهای انحرافی، پخش سیلابها، آبخیزداری)
3- مکتوب و تهیه نمودن سیمای واقعی زراعی استان (آب و خاک، زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، دامپروری)
4- برنامه ریزی برای اعمال راهکارهای مطالعه شده از سیمای واقعی کشاورزی استان.
امید است که با بهاء دادن به موارد کارشناسی شده ارگان مسئول کشاورزی استان در سالهای آینده از رتبۀ یکی به آخر کشوری کمی ترقی نماید.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجوئی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار