با تحقیق و بررسی بیشتر موانع و نارسایی‌هایی که برای ارائه وام به پرسنل جهاد کشاورزی وجود دارد برداشته شود. و یا اینکه حقوق و مزایای پرسنل جهاد کشاورزی به بانکی منتقل گردد، که قوانین دست و پاگیر این شکلی با تشابه اسمی به ظاهر خوب را نداشته باشد.
کد خبر: ۶۹۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 04 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، مشکلات اقتصادی شدید سبب شد، کارمندانی که به اداره رفاه سازمان جهاد کشاورزی مراجعه و تقاضای وام می‌نمایند، با وجود اینکه همکاران این سازمان به همدیگر نوید باز شدن باب وام را بعد از چندین ماه که از سال 1397 گذشته دادند. هر کارمندی که تقاضا نوشته را به بانک کشاورزی شعبه آزادی معرفی کردند. پس از مراجعه و ارائه معرفی نامه، سیستم‌های کامپیوتری بکار افتاد تا وضعیت و یا پرونده وام ، وام‌گیری، بدهکاری ها، ضمانت‌نامه‌ها، چک‌های برگشتی بررسی ضامن‌ها و غیره را کنترل نمایند، سؤال اینجاست چطور ممکن است و بانک کشاورزی که مسئول پرداخت حق‌الزحمه ماهیانه کارمندان جهاد کشاورزی می‌باشد و با تنها تعهد حسابداری قادر به برداشت اقساط ماهیانه وام گیرنده است ، چنین سدهایی را برای وام دادن به این قبیل کارمندان طراحی و اجرا می‌نماید؟ طرح هر مسئله منطقی در سیستم بانک کشاورزی بلافاصله با این پاسخ مواجه می شوی که اینها مقررات و قوانین بانکی است و ما ملزم به اجرای موبه‌موی آنها هستیم. کمی تأکید بیشتر فوراً بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها وسط کشیده شد و به بند بند آنها استناد می‌گردد.

مسئله بسیار روشن است که پرسنل سازمان جهاد کشاورزی الزاماً حقوق و مزایای خود را از بانک کشاورزی دریافت می‌نماید. به عبارت دیگر بانک کشاورزی، بدهکاری‌ها و یا اقساط وام‌های هر کارمند را با هماهنگی امور مالی جهاد کشاورزی در ردیف فیش حقوقی قرار داده و در وهله اول بستانکاری‌های خود را از حقوق هر کارمند هر ماه برداشت می‌نماید. صیغه ضامن تا یک سقف یک نفر، تا سقف بعدی دو نفر و غیرو چه معنی و مفهومی را دارند؟ که بانک کشاورزی تدوین و اجرایی می‌نماید. راستی تفاوت کارمند جهاد کشاورزی که از بانک کشاورزی وام می‌گیرد با متقاضیان عادی وام گیرنده ,که حقوق و مزایای آنها به دست بانک کشاورزی نیست در چه می‌باشد؟ بانک کشاورزی که از برکت کلیه اعتبارات، آبیاری تحت فشار، دامداری، گاوداری، کشت گیاهان دارویی و ده‌ها مورد دیگر وزارت جهادکشاورزی کار و کاسبی بانک را گرم نگه می‌دارد. چه ارزش و اعتباری برای پرسنل جهاد کشاورزی قائل است؟ جای تأسف است، که مسئولین سازمان و یا در سطح بالاتر معاونان وزارتخانه به سران بانک کشاورزی چنین فرصتی را داده‌اند، تا به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن برای پرسنل جهاد کشاورزی قانون‌های ظالمانه، محدود کننده، منعقد و به اجرا بگذارند. یعنی اینکه خبر ندارند؟ یا باخبرند و پشتوانه چنین محدودیت‌هایی هستند تا راه برای نقل و انتقال وام‌های خاوری‌ها و همه کسانی که نام و نشانشان هر روز رسانه‌ای می‌گردد هموار شود؟ اگر چنین هست تیغتان بران حالا که گوی و میدان دست شماست بتازید.

امید است که با تحقیق و بررسی بیشتر موانع و نارسایی‌هایی که برای ارائه وام به پرسنل جهاد کشاورزی وجود دارد برداشته شود. و یا اینکه حقوق و مزایای پرسنل جهاد کشاورزی به بانکی منتقل گردد، که قوانین دست و پاگیر این شکلی با تشابه اسمی به ظاهر خوب را نداشته باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار